پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
«رسایل شیخ صدوق» به‌زودی در قم منتشر می‌شود

کتاب «رسایل شیخ صدوق» با ترجمه حمیدرضا شیخی در ماه مبارک رمضان از سوی نشر «ارمغان طوبی» قم روانه بازار کتاب خواهد شد._

علی حاجی‌تقی، ‌مدیر مسوول نشر «ارمغان طوبی» قم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: در این نوشتار کوشیده‌ایم مقالات گوناگون و کم‌حجم شیخ صدوق(ره) را جمع‌آوری کنیم. این اثر شامل «کتاب اعتقادات»، «فضایل الشیعه»،‌ «صفات الشیعه»، «فضایل الشهر ثلاثه» و «مصادقت الاخوان» است.

وی ادامه داد: کتاب «رسایل شیخ صدوق» با محتوای احادیث طبقه‌بندی‌شده نگارش یافته است. به‌عنوان مثال «فضایل الشیعه» در برگیرنده احادیثی است که فضایل و برتری‌های شیعه را عنوان می‌کنند و «صفات الشیعه» به احادیثی که به بیان ویژگی‌های شیعه واقعی می‌پردازند اشاره دارد.

وی افزود: «فضایل الشهر ثلاثه» طبق احادیث برتری‌های ماه‌های سه‌گانه رجب، شعبان و رمضان را نسبت به سایر ماه‌های دیگر تشریح می‌کند. 

مدیر مسوول نشر «ارمغان طوبی» گفت: نخستین چاپ کتاب «رسایل شیخ صدوق» با شمارگان 3000 نسخه و حدود 700 صفحه به‌زودی از سوی نشر «ارمغان طوبی» روانه بازار کتاب خواهد شد. بهای نهایی این کتاب هم هنوز تعیین نشده است.

حاجی‌تقی همچنین از انتشار کتاب ترجمه منظوم «ابوحمزه ثمالی» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب، دعای «ابوحمزه ثمالی» را سطر به سطر به جای ترجمه منثور، ترجمه منظوم می‌کند. این اثر در قطع جیبی، با شمارگان 2000 نسخه و 100 صفحه به زودی روانه بازار نشر خواهد شد. بهای ترجمه منظوم «ابوحمزه ثمالی» تاکنون مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط