چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کتابخانه‌های روستایی بخش جلگه مجهز می‌شوند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصفهان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش جلگه، از تجهیز کتابخانه‌های روستاهای اسلام‌آباد و قهی خبر داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومي كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان، در اين نشست علی جعفرپور با ارايه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی اين بخش گفت: علاوه بر اجرای طرح «کتاب من» و شبکه کتابخوان حرفه‌ای، اكنون کتابخانه‌های عمومی به اینترنت و اینترانت وصلند و از نظر نصب برنامه‌های نرم‌افزاری جدید، در شرایط خوبی قرار دارند.

وی ساخت کتابخانه‌های روستایی در روستاهای فاقد این مکان فرهنگی را ضروری دانست و عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت دهیاری، بخشداری و فرمانداری بتوانیم در این راه گام‌های موثری برداریم.

جعفرپور با تاکید بر اجرایی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها برای افزایش عضویت و رسیدن به سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌ها قول مساعد داد كه در سال جاری نسبت به تخصیص اعتبار برای محوطه‌سازی و تجهیز کتابخانه‌های بخش اقدامات لازم انجام شود.

در این جلسه، مصطفی ناعم، بخشدار و ريیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش جلگه نیز درباره اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی برای جمهوری اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با وجود اين‌كه کشور اسلامی ما در طول سال‌هاي پس از انقلاب با بحران‌های مختلفی روبه‌رو شده، هیچگاه اهمیت و توجه به کتاب کم نشده است.

تجهیز و محوطه‌سازی کتابخانه‌های جلگه، خرید تجهیزات مورد نیاز سالن چند منظوره هرند ، کمک دو میلیون ریالی دهیاری اسلام‌آباد به کتابخانه عمومی این روستا و فراهم کردن امکان بهره‌مندي طلاب حوزه علمیه از منابع کتابخانه‌ای از مهمترین مصوبات این جلسه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط