دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
رشد شاخص‌های کتابخوانی در فلاورجان

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان فلاورجان در استان اصفهان با اشاره به افزایش آمار شاخص‌های کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: تا پایان سال 1388، هشت باب کتابخانه در این شهرستان فعال بودند و در پایان سال 90 اين آمار به 18 باب ارتقا یافت./

اعظم کیانی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در سال 1388 چهار هزار و 108 نفر در کتابخانه‌های فلاورجان عضویت داشتند که در پایان سال 90 به 11 هزار و 304 نفر افزایش یافتند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها در سال 88، 53 هزار و 474 نسخه بود که در پایان سال 90، این تعداد به 100 هزار و 279 نسخه رسيد.

کیانی با بیان این‌که «خوشبختانه در طول دو سال وضعیت مطلوبی در کتابخانه‌های شهرستان ایجاد شده است» اظهار کرد: این كار با همکاری موثر سازمان‌ها و نهادهای فعال در فلاورجان انجام شده است.

وی همچنین از ساخت سه کتابخانه جدید در شهر بهاران از توابع فلاورجان خبر داد و یادآور شد: شهر بهاران با جمعیت 11 هزار نفری، شش محله را پوشش می‌دهد و قرار است تا پایان سال سه کتابخانه در آن احداث شود.

کیانی با بیان این‌که شهر بهاران اکنون هیچ کتابخانه‌ای ندارد، گفت: کتابخانه‌ای در محله «باغکومه» به مساحت 270 مترزیربنا در سه طبقه در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تاکنون 90 میلیون تومان برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار از سوی نهادهای مسوول، ساخت آن تا پايان سال 1391 به پایان می‌رسد.

وی همچنین از ساخت یک باب کتابخانه دیگر در محله «اجگرد» شر بهاران خبر داد و یادآور شد: زمین این کتابخانه در فضایی به وسعت 350 متر از سوی شهرداری به نهاد کتابخانه‌ها اهدا شده است.

به گفته وی، زمینی نیز به مساحت سه هزار مترمربع در محله «سهلوان» به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا شده که در صورت تامین اعتبار، ساخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط