جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
«آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی» منتشر شد

کتاب «آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی» منتشر شد. دبيران زبان و ادبيات فارسي سال چهارم دبيرستان مي‌توانند از اين اثر به عنوان يك راهنماي مناسب به علت دربرداشتن معاني تمامي واژه‌ها و بيان آرايه‌هاي كتاب درسي زبان و ادبيات فارسي استفاده كنند._

دكتر علي سلطاني گِرد فرامرزي، نويسنده كتاب «آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی» با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: اين نوشتار به دليل اين‌كه معنی ابیات و جمله‌ها را بدون استثنا با بيان شماره سطر و بیت شرح داده است، آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی پايه چهارم دبيرستان نامگذاري شده است.

وي ادامه داد: در اين اثر آرایه‌های هر جمله یا بیت هنگام شرح بیت نشان داده شده و پاسخ خودآزمایي‌هاي كتاب درسي به صورت تشريحي و کامل ارايه شده‌اند.

سلطاني گِرد فرامرزي عنوان كرد: مخاطبان در اين اثر بعد از دو یا سه درس با معنی تمام واژه‌ها، عبارت‌ها، آرایه‌ها و حتی تاریخ ادبیات آن بخش آشنا مي‌شوند. همچنين پس از هر فصل، یک آزمون جامع مربوط به همان فصل عرضه شده است.

نويسنده كتاب «آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی» افزود: در اين اثر كوشيده‌ام تا معنی و املاي تمامی واژه‌های کتاب درسي زبان و ادبيات فارسي سال چهارم دبيرستان را به ترتیب در 62 و 30 تست بگنجانم.

وي با بيان اين‌كه در اين اثر تمامی اعلام، تاریخ ادبیات و درآمدهای فصل‌ها به ترتیب دروس در 50 تست ارايه شده‌اند، توضيح داد: پاسخ تشریحی تمامی تست‌ها و آزمون‌های تشریحی، کامل و مشروح نوشته شده است.

سلطاني گِرد فرامرزي توضيح داد: دانش‌آموزان سال چهارم تمام رشته‌هاي تحصيلي علوم تجربي، رياضي و علوم انساني نيز از ديگر مخاطبان اين اثر محسوب مي‌‌شوند كه باید ابتدا هر درس را با توجه به توضیحات داده شده درباره آن مطالعه كنند و در ذهن نگه دارند و سپس به تست‌های مربوط به آن پاسخ دهند و با توجه به پاسخ کتاب، اشکالات ذهنی خود را برطرف سازند. در اين صورت کوچک‌ترین اشکالی درباره یادگیری کل کتاب باقی نخواهد ماند.

وي با بيان اين‌كه مطالعه کتاب «آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی» هر گونه شَك و ترديد درباره معاني واژه‌ها را رفع مي‌كند،گفت: در معنی بعضی از ابیات یا جمله‌ها ميان دبیران اختلاف نظر وجود دارد، در اين اثر آن نظریات را ارايه و با دلیل علمي و منطقي نظريه و پاسخ دقیق‌تر را مشخص كرده‌ام.

اين نويسنده حوزه ادبيات فارسي از پايان تاليف كتاب‌هاي «ادبيات فارسي دوم دبيرستان» و «ادبيات فارسي سوم دبيرستان» خبر داد و گفت: اين آثار اكنون در مرحله حروفچيني به سر مي‌برند و سال تحصيلي 92ـ 91 شاهد انتشار آن‌ها خواهيم بود.

سلطاني گِرد فرامرزي در پايان سخنانش گفت: كتاب‌ «ادبيات عمومي» كه دانش‌آموزان تمام مقاطع و رشته‌هاي تحصيلي، مخاطبان آن را تشكيل مي‌دهند و كتاب «ادبيات فارسي» كه دانش‌آموزان پايه‌هاي دوم و چهارم تمامي رشته‌هاي تحصيلي و دانش‌آموزان پايه دوم رشته‌هاي تحصيلي علوم تجربي و رياضي مخاطبان آن محسوب مي‌شوند، از جمله آثاري‌اند كه تاكنون تاليف و منتشر كرده‌ام.

چاپ نخست کتاب «آینه تمام نمای زبان و ادبیات فارسی» با شمارگان هزار و 200 نسخه، 300 صفحه و بهاي 11 هزار تومان به تازگي از سوي انشارات مبتكران راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط