سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
انتشار چاپ دوم «تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر»

چاپ دوم «تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر» تالیف مرتضی گودرزی منتشر شد. این کتاب یک منبع درسی دانشجویان هنر به شمار می‌رود. چاپ نخست این کتاب در سال 1384 روانه کتابفروشی‌ها شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر» یک منبع درسی برای دانشجویان رشته نقاشی برای درس «تاریخ عمومی نقاشی» محسوب می‌شود اما مطالب آن برای دیگر دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر ایرانی و اسلامی مفید و خواندنی است.

نویسنده در این کتاب در هفت فصل به سیر هنر نقاشی در ایران می‌پردازد. از ویژگی‌های بارز این کتاب در معرفی و شرح آثار سبک‌های هنری حال حاضر و هنرمندان در قید حیات در قالب بحث جریان‌های هنری در دوران پس از انقلاب اسلامی، است. بنابراین در این کتاب می‌توان به یک بررسی تطبیقی میان هنر امروز ایران و هنر روز جهانی پرداخت و جایگاه هنرمندان ایرانی را تبیین کرد.
 
همچنین این کتاب یکی از معدود منابعی است که در آن می‌توان به صورت کامل و در یک کتاب به خوانش تحولات نقاشی ایرانی در طول تاریخ تا به امروز، یعنی نقاشی معاصر پرداخت. 

هفت فصل این کتاب به ترتیب عبارتند از «هنر ايران در گذر تاريخ»، «هنر سلجوقی و ايلخانی»، «هنر تيموری»، «هنر صفویه»، «هنر افشاريه، زنديه و قاجار»، «هنر پهلوی» و «هنر پس از انقلاب اسلامی». 

چاپ دوم «تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر» تالیف مرتضی گودرزی (دیباج) در 308 صفحه و بهای هشت هزارو 800 تومان توسط انتشارات سمت در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. 

«جست‌وجوی هویت در نقاشی معاصر ایران»، مجموعه چهار جلدی «تاریخ تطبیقی هنر»، «روش تجزیه و تحلیل آثار نقاشی: آثار كلاسیک»، «روش تجزیه و تحلیل آثار نقاشی: آثار مدرن»، «نقاشی انقلاب»، «هنر مدرن: بررسی و تحلیل هنر معاصر جهان»، «معرفت هنر معاصر: مباحثی پیرامون جامعه‌شناسی هنر: هنر و رسانه» و «آسیب‌شناسی نقد هنری» نام برخی از کتاب‌های منتشر شده  گودرزی است. 

مرتضی گودرزی دکترای فلسفه هنر دارد و هم‌اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سوره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها