چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
«از لب بركه‌ها» به پيشخان كتابفروشي‌ها رسيد

سومین مجموعه شعر مژگان عباسلو با عنوان «از لب برکه‌ها» منتشر شد. این دفتر متشكل از شعرهاي سپید و نیمایی عباسلو است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پاگاه اطلاع‌رسانی نشر شهر قلم و نشر چکه، مجموعه شعر «از لب برکه‌ها» در برگیرنده اشعار سپید و نیمایی کوتاه است که اغلب با مضامین عشق و دلتنگی سروده شده‌اند.

این دفتر به‌طور کلی 79 قطعه شعر با گرافیکی ویژه را شامل می‌شود. در برخی از اشعار این مجموعه رگه‌هایی از طنز نیز دیده می‌شود. 

چند نمونه شعر از این مجموعه:
رفت و آمد
«آمدن را
از باد و باران بیاموز
رفتن را
از دل من»

ابری و آفتابی
«گزارش سازمان هواشناسی،
هرچه می‌خواهد باشد
پس از تو
هوا
پس است!» 

رویش
«محبوبم!
بیا،
باغچه‌ای پیدا کنیم
تو دلت را دفن کن
من دست‌هایم را
فکر می‌کنی
این همه گل و گیاه
چه طور روی زمین سبز شده‌اند؟»

مژگان عباسلو متولد 1357 و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است؛ اما دغدغه اصلی‌اش ادبیات است. در سال 85 نخستین مجموعه شعر او در قالب غزل و با عنوان «آوازهای عاشق تو» از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد و به چاپ دوم نیز رسید. این مجموعه برنده جایزه بانوی فرهنگ در سال 86 شد. اشعار این مجموعه در سال‌های 80 تا 85 سروده شده بودند و حدود 40 غزل را در 102 صفحه شامل می‌شدند.

دومین مجموعه شعر او با عنوان «شاید مرا دوباره به خاطر بیاوری» در برگیرنده 30 غزل عاطفی در 70 صفحه است که از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت به چاپ رسید.

این شاعر برگزیده چهارمین جایزه ادبی «پروین اعتصامی» نیز بوده است.

مجموعه شعر «از لب برکه‌ها» در 60 صفحه، شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت سه هزار تومان به تازگی در مجموعه شعر بزرگسال نشر چکه و شهر قلم  منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط