سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
بهره‌برداري از بزرگترین مجتمع فعالیت‌های قرآنی لرستان

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از بهره‌برداری از بزرگترین و نخستین مجتمع فعالیت‌های قرآنی استان لرستان كه نتيجه مصوبات فرهنگی دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور است، تا پایان امسال خبر داد.-

منصور احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار كرد: نخستین مجتمع فعالیت‌های قرآنی استان لرستان بر اساس مصوبات فرهنگی دور سوم سفرهای استانی که از دو ماه پیش کلنگ احداث آن زده شد، تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهارکرد: برای نخستین‌بار سازمان حج و زیارت سهمیه سفر معنوی خانه خدا را برای نخبگان همایش‌های قرآنی در نظر گرفته است که در مجموع، 20 نفر از برگزیدگان قرآنی شامل 14 زن و شش مرد امسال به این سفر اعزام می‌شوند.

کارشناس امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان عنوان کرد: 143 موسسه قرآنی خصوصی استان لرستان با كمك مالي دولتی در قالب کمک‌های آموزشی و تجهیزاتی، به صورت هیات مدیره‌ای اداره می‌شوند.

احمدی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مربیان آموزشی استان لرستان در حوزه امور قرآني افزود: همکاری متقابل مراکز فرهنگی هنری استان لرستان سبب شد تا استان لرستان با 10 هزار قرآن‌آموز، شاخص‌ترین استان قرآن‌آموز کشور شود.

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: استقبال جوانان و نوجوانان در سطح مراکز آموزش عالی استان و توجه به آموزه‌های قرآنی، منجر به افزایش شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مفاهیم قرآنی شده است و جامعه قرآنی استان لرستان با حمایت همه جانبه و پشتوانه آموزشی، هر سال نخبگان زیادی را معرفی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط