دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
آمادگی معاونت امور فرهنگی برای چاپ کتاب آیت‌الله جوادی آملی

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ یکصدهزار نسخه از کتاب آیت‌الله جوادی آملی در راستای چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور اعلام آمادگی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حجت‌الاسلام تقوی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با بیان اين مطلب افزود: معاونت امور فرهنگی با این هدف جشنواره ملی مطالعات قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را حمایت جدی می‌کند که اولا عموم جامعه با آثار و دیدگاه‌های اسلامی و قرآنی استادان مطرح و روحانیت و علمای تأثیرگذار آشنا شوند و ثانیا اعتلای فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان و عموم جامعه تحقق یابد.

وی ادامه داد: ثالثا سطح علمی و دینی عموم جامعه ارتقا یابد و نیز سطح آگاهی‌های مردم در برابر تبلیغات ضد دینی برخی از گروه‌های معاند افزایش پیدا کند و رابعا برپایی این نوع جشنواره‌ها زمینه‌های برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات مطروحه در منابع چاپ شده را در دانشگاه‌های کشور فراهم آورد.

دری افزود: دیگر اهداف این جشنواره‌ها را می‌توان در چند بخش از جمله مقاله‌نویسی با عنوان پژوهش در زمینه مطالعات دینی و خلاصه‌نویسی از کتاب نیز دانست.

معاون امور فرهنگی اضافه کرد: در سال ۸۹ در دومین دوره جشنواره کتاب «منشور عقاید امامیه» نوشته آیت‌الله سبحانی مبنای مسابقات دانشجویی قرار گرفت که با حمایت معاونت در یکصد هزار نسخه به چاپ رسید و در سال ۹۰ نیز کتاب «در جستجوی عرفان اسلامی (در کوچه‌های آفتاب)» نوشته علامه مصباح یزدی با شمارگان یکصد هزار نسخه انتشار یافت که مورد توجه همگان قرار گرفت.

تحقق سیر مطالعاتی با برگزاری جشنواره ملی مطالعات قرآنی
دری درباره ویژگی‌های کتاب‌هایی که مبنای مسابقات و مطالعات دینی قرار می‌گیرند، گفت: جدای از استحکام علمی اثر، مضمون آن و جذابیت و روانی قلم، کوتاه و کم حجم بودن اثر مهم است و این‌که در سطح جامعه دانشجویی قابل طرح باشد. 

وي افزود: انتخاب موضوعی با اولویت و اهمیت زیاد برای دانشجویان، توجه به آرایه‌های ادبی، جدابیت بصری و ظاهری کتاب و عنایت به سیر مطالعاتی در میان دانشجویان نیز مهم است و بالاخره توزیع مناسب اثر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.‌ گاه اتفاق می‌فتد اثری با تلاش توان‌فرسا چاپ می‌شود اما به دلیل توزیع نامناسب اهداف جشنواره را زیر سوال می‌برد.

در پایان حجت‌الاسلام تقوی، دبیر جشنواره ملی مطالعات قرآنی، گزارشی از روند موفق برپایی سومین جشنواره و نیز آماده‌سازی چهارمین دوره جشنواره در سال جاری را به اطلاع معاونت فرهنگی رساند و از حمایت‌های مادی و معنوی این معاونت قدرداني کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها