دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
محمود معتقدی و انتشار چهار دفتر شعر

چهار دفتر شعر جدید محمود معتقدی منتشر شد؛ ‌اين در حالي است كه یکی از این کتاب‌ها به گزیده اشعار اين شاعر اختصاص دارد و تفاوت سه دفتر دیگر با آثار پیشین این شاعر در کوتاه بودن سروده‌های آن‌هاست.-

معتقدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه‌های شعر توضیح داد: امسال چهار دفتر شعر من منتشر و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علاقه‌مندان عرضه شد.

وی گفت: یکی از این مجموعه‌ها با عنوان «به گوزن‌های تشنه چیزی نگو» در 104 صفحه از سوی نشر امرود به چاپ رسید. این دفتر دربرگيرنده 100 شعر کوتاه عاطفی است.

این شاعر ادامه داد: دفتر شعر 80 صفحه‌ای «از پاره‌های دوست داشتن» و مجموعه 99 صفحه‌ای «ابرها خاموشند» نیز به ترتیب از سوی نشر افراز و موسسه هنر و رسانه اردیبهشت به چاپ رسيده‌اند. شعرهای هر سه دفتر طی سال‌های 1387 تا 1390 و در قالب شعر سپید کوتاه با مضمون عاطفی سروده شده‌اند.

معتقدی تفاوت این سه دفتر با دیگر دفترهای شعرش را در کوتاه و عاطفی بودن شعرها معرفی کرد و اظهار داشت: سعی کرده‌ام از نظر زبان و محتوا نیز تفاوت‌هایی میان کارهایم ایجاد شود. برهمین اساس این شعرها حاصل تجربه‌های جدید من در زبان و نگرش تازه‌ای در این حوزه است.

وی در ادامه به گزینه اشعار جدیدش اشاره و تشریح کرد: به تازگی «گزینه اشعار» من نیز از سوی نشر مروارید به چاپ رسیده است. این کتاب گزیده‌ای از سروده‌ها من در هفت دفتر شعر پیشینم را شامل می‌شود و به عبارت دیگر کارنامه 15 سال شاعری من به حساب می‌آید.

این شاعر در پایان افزود: در این کتاب منتخب شعرهایم از سال 1376 تا 1387 در در دو دفتر شعرهای بلند و شعرهای کوتاه ارایه شده است. همچنین 30 شعر جدید نیز که پیش‌تر در کتابی منتشر نشده‌اند، را در این دفتر گنجانده‌ام.

محمود معتقدی متولد 1325 در آمل و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته تاریخ است. پیش‌تر از این شاعر 6 مجموعه شعر با عنوان‌هایی چون «پاره‌های ممنوع»، «سه‌شنبه‌های سرخ به اردیبهشت باز می‌آیند»، «یک مهتابی دیگر با تو فاصله دارم»، «مثل پاره‌های بامدادی»، «پاره‌های عاشقی» و «دستی میان پنجره و باران» و همچنین آثاری در زمینه نقد شعر و خوانش شعر شاعران معاصر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط