جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۷
«گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله»

همزمان با 24 ذی‌الحجه سالروز واقعه مباهله، انتشارات دلیل ما چاپ هفتم کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله» را به قلم محمدرضا انصاری روانه بازار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب گزارشی مفصل از ماجرای مباهله را نقل کرده‌است.

در ماجرای مباهله که در سال نهم هجری رخ داد، بزرگان مسیحی «نجران» در برابر پیامبر اسلام(ص)، ادعای حقانیت کردند، اما پس از درخواست کشف حقیقت از خداوند متعال از سوی پیامبر اسلام(ص) که تنها به همراه اهل بیتش برای پاسخ به مسیحیان حاضر شده بود، از خواسته خود عقب‌نشینی کردند.

در این روز آیه تطهیر نیز در شأن اهل بیت(ع) نازل شد.

در کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله» این ماجرا در قالب داستانی و با تفکیک اجزای مختلف آن به صورتی روشن و روان بیان شده‌است.

این کتاب ماجرای مباهله را در 8 بخش و به ترتیب تاریخ وقوع نقل می‌کند.

دعوت نجرانیان به اسلام، کنفرانس در کلیسای اعظم نجران، مناظره علمای نجران درباره پیامبر(ص)، بررسی کتب آسمانی درباره پیامبر(ص)، سفر نجرانیان به مدینه، مناظره پیامبر با نجرانیان، مراسم مباهله و ندامت نجرانیان از مباهله عنوان فصل‌های مختلف این کتاب است که ماجرای مباهله طی آنها نقل شده‌است.

در مقدمه این کتاب با اشاره به ویژگی‌های واقعه مباهله، آمده‌است: مباهله خاطره فراموش نشدنی از ماجرایی است که در آن عظمت آل‌محمد(ص)، برای همگان تبیین شد. 

در ادامه اين مقدمه آمده: در این ماجرا، بشارت‌های انبیاء درباره اهل بیت(ع) توسط علمای برزگ مسیحیت در یکی از بزرگترین کلیساهای جهان قرائت شد.

نویسنده کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله» با وجود آن که ماجرای مباهله را به صورت داستانی روایت می‌کند، متذکر شده‌است در این کتاب حتی یک کلمه به عنوان تخیل آورده‌نشده و حتی تفصیل مطالب آن در کتاب «اسرار مباهله» آورده شده‌است.

چاپ هفتم کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله» در 80 صفحه، قطع رقعي، شمارگان 5000 نسخه و قیمت 5000 ريال به بازار كتاب عرضه شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها