سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۲
باباخاني: "ادبيت" مهم‌ترين معيار داوري جايزه «غني‌پور» است

خسرو باباخاني داور جايزه ادبي شهيد «حبيب غني‌پور»، مهم‌ترين معيار داوري در اين جايزه را نوع ساختار در اثر و ادبيت متن دانست.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، خسرو باباخاني در گفت‌وگو با ستاد خبري هفتمين جايزه ادبي شهيد حبيب غني‌پور افزود: جايزه ادبي شهيد غني‌پور توانسته خود را به عنوان جايزه‌اي ادبي ثبت كند.

وي ادامه داد: من به جرأت مي‌توانم بگويم كه جايزه ادبي شهيد حبيب غني‌پور يك سر و گردن بالاتر از جوايز ‌ادبي ديگري است كه هم اكنون در كشور برگزار مي‌شود.

باباخاني اضافه كرد: همين كه اين جوايز در مسجد داده مي‌شوند، يك نوع خلوص را به نويسندگان هديه مي‌كنند و اگر آن نويسنده تا آخر عمرش هزاران جايزه ديگر بگيرد، هيچ‌گاه جايزه ادبي شهيد غني‌پور را چون در مسجد داده شده، از ياد نخواهد برد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا سطح كيفي آثار نويسندگان در سال‌هاي اخير نزول كرده ، گفت: اغلب نويسندگان ما حرفه‌اي كار مي‌كنند و وقتي ناشر حاضر به سرمايه‌گذاري نمي‌شود، نويسنده بالاجبار در چند جاي ديگر هم كار مي‌كند و به همين دليل بي‌كيفيتي در اثر به شدت خودنمايي مي‌كند.

داور ششمين جايزه ادبي شهيد غني‌پور راجع به معيارهاي داوري اين جايزه گفت: خدا را شكر كه داوران همگي از سوي ستاد آزاد بودند و هيچ نوع باندبازي در كار نبود.

وي در ادامه افزود: مهم‌ترين معيار قضاوت در جايزه ادبي شهيد غني‌پور نوع ساختار و ادبيت متن است.

باباخاني راجع به ادامه اين راه در ادبيات كشور گفت: اميدوارم كه اين نوع جوايز ادبي با حفظ حرمت ادامه داشته و مكاني آزاد براي بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر نويسندگان باشد. 

 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط