یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
داستانی برای آماده کردن بچه‌ها برای رفتن به مهد کودک

کتاب «رفتن به مهد کودک» از مجموعه «برای اولین‌بار» توسط انتشارات شهر قلم و چکه منتشر شد. این کتاب با نقل یک داستان، بچه‌ها را ترغیب می‌کند تا بدون دلشوره به مهد کودک بروند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،«رفتن به مهد کودک» اثر باربارا تایلور کورک با ترجمه شقایق خوش‌نشین منتشر شده است.

این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ «برای اولین‌بار» است که در آن موقعیت‌های مختلف زندگی که بچه‌ها برای نخستین ‌بار با آنها روبه‌رو می‌شوند بیان شده است. این مجموعه برای مخاطبان گروه سنی «ب» منتشر شده است.

جدا شدن از والدین و تنها ماندن در محیط ناشناخته‌ای مانند مهدکودک برای نخستین‌بار ممکن است بچه‌ها را نگران کند. این کتاب به کودکان کمک مي‌کند تا محیط‌های آموزشی مانند مهد کودک را بشناسند و بدانند چه اتفاقات خوبی در چنین محیط هایی در انتظارشان است.

داستان «رفتن به مهد کودک» از روزی آغاز مي‌شود که ایزابلا قرار است برای نخستین‌بار به مهد کودک برود. او کمی دلشوره دارد اما بعد از دیدن دوستش اسکار احساس بهتری پیدا مي‌کند.

ایزابلا از کارها و بازی‌هایی که در مهد کودک انجام می‌دهد خیلی خوشش می‌آید و به زودی دوستان جدیدی پیدا می‌کند.

در ابتدای این داستان می‌خوانید: «ایزابلا صبح خیلی زود بیدار شد. او خیلی هیجان‌زده بود و البته کمی هم می‌ترسید. مامان به او گفت: چرا «زبرا» را با خودت نمي‌بری؟» زبرا گورخر اسباب‌بازی ایزابلا بود. ایزابلا از این پیشنهاد خیلی خوشش آمد.»

در پایان کتاب پاکتی قرار گرفته است که در آن دو کارت ویژه برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این کارت‌ها شامل عکس‌برگردان‌هایی است که شکل‌هایی متناسب با موضوع کتاب دارند و کارت دیگر در اصل گواهی‌نامه‌ای است که پدر و مادر با پرکردن و امضای آن نشان می‌دهند بچه‌ها توانسته‌اند بدون مشکل به مهد کودک بروند.

تصویرگری کتاب «رفتن به مهد کودک» برعهده‌ آلیشا برامبرگر بوده و انتشارات شهر قلم و چکه این اثر را با شمارگان سه‌هزار نسخه و به قیمت چهارهزار و 200 تومان در کتابفروشی‌ها عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها