یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
«میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» منتشر شد

کتاب «میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» توسط انتشارات شهر قلم و چکه منتشر شد. این کتاب شیوه‌ زندگی سالم و خوب را به بچه‌ها یاد می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» نوشته الیزابت وردیک با ترجمه افسانه طباطبایی و به همراه تصاویر اصلی کتاب اثر ماریه‌کا هین‌لن منتشر شد. 

کتاب «میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» و «کلمه‌ها برای اذیت کردن نیستند!» دو جلد از مجموعه‌ منتخب پدر و مادرها (جایزه «آی پرنتینگ») در آمریکا است که به مخاطبان گروه سنی «ب» و «ج» آموزش می‌دهد برای خود و دیگران دنیای بهتری بسازند. 

توضیحاتی به زبان ساده و کودکانه درباره ماهیت میکروب‌ها، معرفی محل‌هایی که بیشتر از بقیه محل‌ها در معرض خطر آلودگی میکروب‌ها هستند و واکنش بدن در مقابل میکروب‌ها از جمله موضوعاتی‌اند که در این کتاب به کودکان آموزش داده می‌شو-د. 

در بخشی از این کتاب مي‌خوانید: «اِهه... اِهه... اِهه! حالا باید چه کار کنم؟
جلوی دهانت را بگیر؛ پیش از اینکه میکروب‌ها از آن بیرون بیایند!» 

کتاب «میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» اثری آموزشی و غیرداستانی است و با بهره‌گیری از تصاویر گویا و فعالیت‌های عملی آموزش‌هایی درباره بهداشت فردی در اختیار کودکان قرار می‌دهد؛ رفتار مناسب در هنگام عطسه و سرفه کردن، روش درست شستشوی دست با آب و صابون و شناسایی محل‌های آلوده با میکروب از جمله فعالیت‌هایی است که مخاطب کتاب را به صورت عملی با مفاهیم روزمره و کاربردی بهداشت فردی آشنا می‌کند. 

«چند کلمه بیش‌تر درباره‌ی میکروب‌ها» عنوان بخش پایانی کتاب است که مطالب علمی‌ و مفصل‌تری را درباره‌ میکروب‌ها به کودکان آموزش مي‌دهد. در ابتدای این بخش به مخاطبان کتاب توصیه شده است که مطالب آن‌را به همراه پدر و مادرها بخوانند؛ تفصیلی بودن مطالب این بخش و زبان پیچیده‌تر آن می‌تواند دلیل خوبی برای این توصیه باشد. 

قسمتی از مطالب تکمیلی درباره میکروب‌ها در ادامه آورده شده است: «دست‌ها میکروب‌ها را منتقل می‌کنند. دست‌های شما در طول روز مشغول نوشتن، نقاشی کردن، بریدن، پرتاب کردن و گرفتن توپ هستند. همچنین آن‌ها میکروب‌ها را می‌گیرند و به دیگران منتقل می‌کنند. شما با دست‌های خود، هر چیزی را در خانه، مدرسه و بسیاری جاهای دیگر لمس مي‌کنید. پس، هر وقت به دوستتان دست می‌دهید یا دست او را می‌گیرید، در حال قسمت کردن میکروب‌هایتان با یکدیگر هستید. آیا مفهوم این حرف‌ها این است که هیچ‌گاه نباید کسی را لمس کنید؟ البته که نه! اما خوب است بدانید که میکروب‌ها از راه لمس کردن می‌توانند در همه‌جا گسترده شوند.» 

انتشارات شهر قلم و چکه «میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» را با شمارگان سه‌هزار نسخه و به قیمت سه هزار و 200 تومان به بازار کتاب عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها