یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
عرضه جدیدترین شعرهای موید در نمایشگاه

م. موید (محمدحسین مهدوی) با دو دفتر شعر تازه منتشر شده‌اش به نمایشگاه کتاب می‌‌آید. یکی از این دفترها دربرگیرنده سروده‌هایی درباره حضرت فاطمه (س) و دیگری شامل سوگواره‌هایی برای بیژن الهی (شاعر فقید) است.-

م. موید در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه شعر «به سپیدی تاج ‌محل» مویه‌ها و سوگواری‌های من برای بیژن الهی را شامل می‌شود و همانند دیگر دفترهای شعر من در قالب سپید سروده شده است.

وی افزود: در سرایش این سوگواری‌ها به ویژگی‌های شخصیتی و شعری بیژن الهی نیز توجه داشته‌ام. این کتاب اسفند گذشته از سوی نشر داستان‌سرا منتشر شد و برای نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شود.

این شاعر در ادامه از انتشار مجموعه شعر دیگری خبر داد و گفت: «دستاس هنوز می‌چرخد» مجموعه شعری آیینی و درباره حضرت فاطمه (س) است. این دفتر از سوی انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شده است.

وی در ادامه توضیح داد: این دفتر در برگیرنده شعر بلند سپیدی در سه بخش است. هرچند به ادبیات مناسبتی معتقد نیستم، اما در اشعارم حس و حال دورنی‌ام را بیان کرده‌ و در کنار آن به عناصر شعر سپید نیز وفادار بوده‌ام. برهمین اساس شعرهای این مجموعه بیشتر احساس و حال و هوای مرا نسبت به این بانو نشان می‌دهند.

موید در پایان با اشاره‌ به مجموعه شعر در دست انتشارش اظهار کرد: از سوی نشر شب‌چراغ نیز یک مجموعه شعر با عنوان «پندار آبی» را در دست انتشار دارم. این دفتر در برگیرنده کوتاه‌سروده‌های من درباره موضوعات متنوع و مختلف شعری است. هر یک از این شعرها در دو یا سه سطر سروده شده‌اند.

احتمال دارد این مجموعه شعر نیز تا بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چاپ برسد و همراه با دو دفتر دیگر موید در نمایشگاه عرضه شود. 

محمدحسین مهدوی (م.موید)، از مادری اهل رودسر و پدری لاهیجانی، در هفتم تیر سال ۱۳۲۲ متولد شد. وی از ۱۴ سالگی به سرودن شعر پرداخت و نخستین شعر خود را در مجله ادبی «خوشه» چاپ کرد. سپس آثار بیشتری از او در «جزوه شعر» و همچنین مجله «فردوسی» در طول سال‌های دهه ۴۰ منتشر شد.

در زمینه شعر مجموعه‌های «مگر با لبخند ماه»، «گلی اما آفتابگردان»، «تو کجاست؟»، «سیماب‌های سیمین»، «پروانه بی خویشی من» و «بی‌خوانش پرندگان» و مجموعه نثر «حسین علی» تاکنون از موید به چاپ رسیده است.

مجموعه شعر «گلی اما آفتابگردان» او درسال ۱۳۸۲ توسط نشر کارنامه جایزه مجموعه شعر برگزیده سال را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط