پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
«نام‌آوران لرستان» در يك كتاب گرد هم آمدند

انتشارات حروفيه به تازگي كتاب‌هايي در حوزه فرهنگ مردم و سياست منتشر كرده است. «نام‌آوران لرستان» و «آينده قدرت» برخي از اين آثار به شمار مي‌آید._

مجتبي مقدسي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از انتشار كتابي با عنوان «نام‌آوران لرستان» از سوي انتشارات حروفيه خبر داد و افزود: نويسنده اين كتاب، مرحوم محمدرضا والي‌زاده معجزي است. وي از پيشگامان تاريخ‌نگاري لرستان در دوران معاصر بود.

مقدسي كه ويراستاري كتاب «نام‌آوران لرستان» را به عهده داشته است درباره محتواي آن اظهار كرد: اين كتاب به معرفي شخصيت‌هاي مهم و تاثيرگذار تاريخ لرستان در حوزه‌هاي دين، سياست، رهبري ايلات و طوايف و... مي‌پردازد. اين كتاب از منابع مهم تاريخ و فرهنگ لرستان به شمار مي‌رود.

وي همچنين از انتشار كتاب «آينده قدرت» خبر داد و گفت: اين كتاب نوشته «جوزف ساموئل ناي» است كه با ترجمه رضامراد صحرايي به تازگي منتشر شده است.

مدير انتشارات حروفيه افزود: «آينده قدرت» با رويكرد راهبري در حوزه قدرت نرم به چاپ رسیده و به مباحث آينده قدرت و قدرت نرم در جهان اشاره می کند.

مقدسي اظهار كرد: نويسنده اين كتاب، مبتكر تئوري قدرت نرم است. وي از مشاوران ارشد وزارت خارجه آمريكا و مشاور چند نفر از رييس جمهوران آمريكا بوده است.

مقدسي در ادامه به انتشار كتاب ديگري با عنوان «سير تاريخي معماري 6 هزار ساله گرگان و استرآباد» نوشته اسدالله معطوفي اشاره كرد و گفت: منظور از استرآباد در اين كتاب، تمامي مناطق شرق مازندران است. در اين كتاب تاريخ معماري تمام اماكن و بناهاي تاريخي استرآباد، از دوران باستان تا روزگار پهلوي، به صورت جزیي شرح داده مي‌شود.

وي با اشاره به استفاده اين كتاب از عكس‌هاي قديمي اظهار كرد: بيش از هزار تصوير از بناهاي تاريخي منطقه استرآباد در اين كتاب ارايه شده‌اند كه برخي از آن‌ها مربوط به بناهايي است كه بر اثر بي‌توجهي مردم يا مسوولان از بين رفته‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    مطالعه این کتاب کسل کننده بود کمتر بوی واقعیت دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط