شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
سایه‌ی «شبح مرگ» در نمایشگاه کتاب

«آرش و تهمینه» و جلد سوم مجموعه‌ی «خون‌آشام» با نام «شبح مرگ» دو کتاب جدید از سیامک گلشیری‌اند که توسط انتشارات افق منتشر می‌شوند. این کتاب‌ها در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند./

ایبنا نوجوان: انتشارات افق که پیش از این دو کتاب نخست مجموعه‌ی خون‌آشام را منتشر کرده بود، به زودی کتاب سوم آن را با نام «شبح مرگ» منتشر می‌کند.

سیامک گلشیری در «تهران، كوچه‌ی اشباح» جلد نخست مجموعه، ماجرای آشنایی خبرنگاری با یک خون‌آشام را روایت می‌کند. اين خون‌آشام جايی نزديک تقاطع بزرگراه‌های حکیم - چمران سوار ماشین خبرنگار می‌شود و از او می‌خواهد زحمت بازنويسی و چاپ سرگذشت زندگی‌اش را بكشد!

در جلد دوم یعنی «ملاقات با خون‌آشام»، خبرنگار وارد خانه‌ی مرموزی می‌شود که دراکولا زمانی آنجا زندگی می‌کرده. خبرنگار در این خانه با اتفاقات عجیبی روبه‌رو می‌شود.

«شبح مرگ» هم سومین جلد مجموعه است که به‌زودی توسط انتشارات افق منتشر می‌شود.

در این کتاب جسد خبرنگار، اشکان بهرامی را زیر پلی در شرق تهران کشف کرده‌اند. نویسنده‌ای علاقه‌مند می‌شود تا یادداشت‌های خبرنگار را پیدا کند. همین موضوع او را با خون‌آشام آشنا و با ماجراهایی روبه‌رو می‌کند.

«آرش و تهمینه» اثر دیگر سیامک گلشیری است که توسط افق منتشر می‌شود. این کتاب ماجرای همراه شدن آرش با تهمینه در سفر به دوران شاه سلیمان صفوی است.

آن‌ها برای نجات یکی از سرداران پادشاه درگیر ماجراهایی در دوران حکومت صفویان می‌شوند.

«سيامک گلشيری» نويسنده‌ی كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان متولد سال 1347 در اصفهان است.

او کارشناس ارشد زبان و ادبیات آلمانی است و فعاليت ادبی خود را به طور جدی ازدهه‌ی 70 آغاز كرده است.

از آثار او می‌توان به «اولین روز تابستان»، «خفاش شب»، «من عاشق آدم‌های پولدارم» و «نفرین شدگان» اشاره کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 13 تا 23 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها