شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
«به تنهایی می‌خوانم» در نمایشگاه عرضه می‌شود

مرجان حجازي‌فر، مدیر انتشارات راز بارش از حضور مجموعه‌های «پوکا و مین» و «به تنهایی می‌خوانم» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.-

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات «راز بارش» مجموعه‌های «پوکا و مین» و «به تنهایی می‌خوانم» را برای نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

مدیر انتشارات «راز بارش»، درباره مجموعه پنج جلدی «به تنهایی می‌خوانم» اظهار کرد: این مجموعه از نظر ساختار نوشتاری و فونت به گونه‌ای طراحی شده است که بچه‌های کلاس اول و دوم دبستان که به تازگی خواندن را آموخته‌اند به راحتی بتوانند کتاب‌ها را مطالعه کنند. 

حجازي‌فر افزود: «پسری که فریاد می‌زد آی گرگ»، «دست‌هایت را بشوی»، «لطفاً چراغ‌ها را روشن بگذار» نوشته تونی راس، «اسکلت‌هایی که خواب دایناسور می‌دیدند» نوشته‌ آلن آلبرگ و «راز» اثر اریک بتو عنوان کتاب‌های این مجموعه‌اند. تصویرگری هر کتاب را نیز نویسنده اثر برعهده داشته است. سه کتاب از این مجموعه را خودم ترجمه کرده‌ام و مترجم دو کتابِ «پسری که فریاد می‌زد آی گرگ» و «دست‌هایت را بشوی» نرگس علایینی بوده است.

این ناشر و مترجم درباره موضوع مجموعه «به تنهایی می‌خوانم» توضیح داد: این مجموعه با هدف آموزش غیرمستقیم به کودکان نوشته و ترجمه شده است. «پسری که فریاد می‌زد آی گرگ»، روایت متفاوتی از داستان چوپان دروغگو است. «دست‌هایت را بشوی» داستانی است که با زبان طنز و به صورت غیرمستقیم رعایت بهداشت فردی را به کودکان آموزش می‌دهد. «لطفاً چراغ‌ها را روشن بگذار» و «اسکلت‌هایی که خواب دایناسور می‌دیدند» داستان‌های دیگری هستند که با زبان طنز موضوع ترس کودکان از تاریکی و شبح را مطرح می‌کنند؛ این داستان‌ها با هدف کمک به کودکان برای غلبه بر ترس نوشته شده‌اند. «راز» هم همان‌طور که از نامش پیداست موضوع راز را دست‌مایه خلق داستان قرار داده و در کنار آن از رشد گیاه نیز سخن می‌گوید.

حجازی‌فر که ترجمه مجموعه «پوكا و مين» را نیز برعهده داشته است درباره این مجموعه که در پایان سال 1390 منتشر شده و برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، توضیح داد: «پوكا و مين در سينما»، « پوكا و مين و بازي فوتبال»، «پوكا و مين در موزه»، «از خواب بيدار شو پوكا» و «پوكا و مين در ته جنگل» عنوان کتاب‌های این مجموعه‌اند که از بین «آثار برگزيده ادبيات كودكان جهان» اثر «كيتي كروسر» انتخاب و ترجمه شده‌اند.

او درباره نویسنده مجموعه «پوکا و مین» اظهار کرد: كيتي كروسر نويسنده و تصويرگر بلژيكي است كه سال 2010 جايزه آستريد ليندگرن را دريافت كرد. ما در نظر داریم کار ترجمه و انتشار مجموعه‌هایی با نام «آثار برگزيده ادبيات كودكان جهان» را ادامه دهیم.

حجازی‌فر درباره حضورش در نمایشگاه کتاب تهران گفت: انتشارات «راز بارش» غرفه مستقل ندارد و آثار ما در غرفه انتشارات «آسمان خیال» عرضه می‌شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت‌ماه امسال در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها