جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
«کلاو، میمون غول پیکر» از زره سحرآمیز محافظت می‌کند

«کلاو، میمون غول پیکر» از مجموعه «نبرد هیولاها» منتشر شد. در این اثر تام، قهرمان مجموعه «نبرد هیولاها» برای به دست آوردن زره طلایی سحرآمیز و نجات جان آدورو، به جنگ میمون غول‌پیکری به نام کلاو می‌رود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کلاو، میمون غول پیکر» عنوان هشتمین جلد از مجموعه «نبرد هیولاها» و دومین جلد از شش‌گانه «زره طلایی» است که «کتاب‌های بنفشه»، واحد کودکان و نوجوانان انتشارات قدیانی، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

مالول برای این‌که نقشه‌های شیطانی‌اش را اجرا کند، زره طلایی سحرآمیز را دزدیده و در سراسر کشور آوانتیا پخش و پراکنده کرده است اما تام تلاش می‌کند تمام تکه‌های زره را که به وسیله 6 هیولای ترسناک مراقبت می‌شوند پیدا کند، او در نخستین قدم یعنی شکست دادن اختاپوس غول‌پیکر پیروز می‌شود و در قدم دوم با کلاو، میمون غول‌پیکر روبه‌رو می‌شود اما همه ماجرا این نیست.

مالول چیزی مهم‌تر از زره را نیز با خود برده است. او آدورو، جادوگر شاه هوگو و بهترین دوست و حامی تام و النا را هم به گروگان گرفته است. به همین دلیل تام باید هرچه زودتر شش تکه زره را پیدا کند و بعد آدورو را نجات دهد. تام در این مبارزه کمک‌هایی جادویی هم دارد. هدایایی که هیولاهای آوانتیا به او داده‌اند و کلاه‌خود زره جادویی از جمله عواملی هستند که تام را در رسیدن به هدفش کمک می‌کند: «کلاه‌خود را آهسته روی سرش گذاشت. ناگهان قدرت دیدش زیاد شد. توانست تک‌تک برگ‌های علف‌های ساحل را ببیند. زمانی که به مسیر پایین رود نگاه کرد، دید که رود تا کیلومترها ادامه دارد. همه چیز واضح بود.»

تام و النا به دنبال پیدا کردن زره طلایی پیش می‌روند و این سوال ذهنشان را مشغول می‌کند که کلاو چگونه موجودی است. سوالی که خیلی زود پاسخش را پیدا می‌کنند: «کلاو میمونی غول‌پیکر بود. سینه‌اش به اندازه طول بدن طوفان(اسب تام) بود و بازوان و پاهایش از تنه‌ بعضی درختان ضخیم‌تر وبدند. هیولا میان شاخه‌ها چمباتمه زده بود. کلاو موجودی ترسناک بود. در انتهای دمش که شبیه مار بود چنگک یا ناخنی تیز داشت. دست‌ها و پاهای پشمالو و بزرگش به چنگال‌های تیز و خمیده‌ای ختم می‌شدند.»

داستان‌هاي مجموعه‌ي «نبرد هيولاها» كه عنوان اصلي‌شان Beast Quest است، در سرزميني به نام «آوانتيا» اتفاق مي‌افتد. جادوگری شیطانی به نام مالول تصمیم دارد سرزمين‌شان آوانتیا را نابود کند اما پسري 12 ساله به نام تام به همراهي النا با او مي‌جنگد تا از سرزمینش محافظت کند.

شش‌گانه زره طلایی را آدام بلید نوشته و محمد قصاع کار ترجمه آن‌را برعهده داشته است. این مجموعه را «کتاب‌های بنفشه»، واحد کودکان و نوجوانان انتشارات قدیانی با شمارگان هزار و 650 نسخه و با قیمت هر جلد دوهزار و 500 تومان منتشر کرده است. این مجموعه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها