دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
۲۵ سالگی نمایشگاه کتاب بیانگر توجه نظام به فرهنگ است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گذشت ربع قرن از فعالیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ايران طی سال‌های اخیر، کتاب را به عنوان مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین کالای فرهنگی مورد توجه قرار داده و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز گویای این مهم است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ستار هدایت‌خواه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: نمایشگاه کتاب یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور است که بعد از ۸ سال دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

وی با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جزو بر‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان به شمار می‌آید، افزود: استقبال خوب ناشران داخلی و خارجی و روند رو به رشد نمایشگاه کتاب طی سال‌های گذشته، نمایانگر جایگاه قابل قبول این نمایشگاه در عرصه بین‌الملل است.

هدایت‌خواه ادامه داد: امروزه با گسترش روز افزون رسانه‌های تصویری گرایش جامعه به کتاب کاهش یافته است از این رو نمایشگاه کتاب نباید فروشگاهی برای تهیه اقلام مورد نیاز مخاطبان باشد بلکه باید در این مکان فرصتی برای تبیین اندیشه‌های مختلف، معرفی اندیشمندان جوان و محلی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری برنامه‌های جنبی از جمله جلسات پرسش و پاسخ می‌توان نمایشگاه را به یک جُنگ بزرگ فرهنگی تبدیل کرد تا با در نظر گرفتن تدبیری درست، رسانه‌های تصویری نتوانند جای فرهنگ مطالعه را در میان اقشار مختلف بگیرند.

این نماینده با بیان این‌که نمایشگاه کتاب موظف است سلایق مخاطبان خود را در رده‌های مختلف سنی در نظر بگیرد، پیشنهاد کرد: بهتر است در هر دوره، سرفصلی مناسب با شرایط زمانی و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، محور فعالیت‌های نمایشگاه کتاب قرار گیرد تا بتوان از این طریق مبانی فرهنگی و پیام‌ اصلی نظام را به گوش دیگران رساند.

وی توضیح داد: به طور مثال سال گذشته مقوله «بیداری اسلامی» سرلوحه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور بوده است که می‌تواند نشان دهنده تاثیرات انقلاب اسلامی بر دیگر کشورهای جهان باشد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها