چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
دو کتاب عطار در رادیو ایران معرفی می‌شوند

برنامه شامگاهی «چراغستان» رادیو ایران، 24 فروردین به‌ گفت‌و‌گو با محمود گلابچی، چهره ماندگار و معرفی دو کتاب از عطار به مناسبت 25 فروردین، روز بزرگداشت این شاعر اختصاص دارد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو ایران، زهرا فقیه میرزایی، سردبیر برنامه «چراغستان» گفت: به مناسبت بزرگداشت عطار نیشابوری کتاب «آفتابی در میان سایه‌ای» (مروری بر زندگی و آثار فریدالدین عطار نیشابوری) نوشته منوچهر دانش‌پژوه، که از سوی انتشارات همشهری به چاپ رسیده و کتاب «داستان‌ها و پیام‌های عطار در منطق‌الطیر و الهی‌نامه» اثر حشمت‌الله ریاضی، که از سوی انتشارات حقیقت به بازار کتاب آمده است، توسط امیرحسین شاه‌علی، کارشناس برنامه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح سوال مسابقه درباره آثار و کتاب‌های عطار نیشابوری، پاسخ سوال و اعلام اسامی برندگان برنامه چهارم اسفند 1390 از دیگر بخش‌های این برنامه است. همچنین در بخش «قفسه پدربزرگ» کتاب «منطق الطیر» با بازی امیرمحمد سمصامی و سعیده فرزی معرفی می‌شود.

سردبیر برنامه «چراغستان» به گفت‌و‌گو با محمود گلابچی، چهره ماندگار، در این برنامه اشاره کرد و افزود: در این بخش پیرامون آثار گلابچی، عضو بخش فرهنگی یونسکو و موفقیت‌ کتاب‌هایش در جشنواره‌ها و سمینارهای مختلف صحبت می‌شود.

ارایه تازه‌ترین اخبار درباره کتاب و کتابخوانی، پخش «غرفه طنز» با موضوع کتاب و کتابخوانی و پاسخ به سوالات مخاطبان از دیگر بخش‌های این برنامه هستند.

برنامه «چراغستان» پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۲۳ به مدت یک ساعت از رادیو ایران پخش می‌شود. زهرا فقیه‌میرزایی، سردبیر، محمد طارمی تهیه‌کننده، مهری قلع‌ریز، گوینده و سهیلا خدادادی، نویسنده این برنامه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها