سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
پژوهشی در نمایش‌های تقلید منتشر می‌شود

محمدحسین ناصربخت مراحل پایانی پژوهش خود را درباره «نمایش‌های تقلید» در دوره پهلوی می‌گذراند. این پژوهش به زودی از سوي انتشارات دانشگاه هنر منتشر خواهد شد.-

ناصربخت با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی نهایی پژوهشی درباره نمایش‌های تقلید در دوره پهلوی هستم. در این کتاب تمامی تکنیک‌های نمایشی و همچنین فنون قصه‌پردازی این نمایش‌ها  بررسی و تحلیل مي‌شوند. این پژوهش را انتشارات دانشگاه هنر منتشر خواهد کرد. 

ناصربخت با اشاره به اين كه "ریشه نمایش طنز ایران را در گونه نمایشی «تقلید» می‌دانند و بسیاری از انواع نمایشی دوره‌های گذشته ایران در این گونه می‌گنجیدند" افزود: مجموعه نمایشنامه‌های تالیفی من نیز به زودی به مرحله انتشار خواهند رسید. همچنین دو مجموعه نمایشنامه از من در نوبت انتشار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارند که به احتمال زیاد در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد.

محمدحسین ناصربخت دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس، هم‌اکنون مدیر دفتر کانون نمایش‌های آیینی و سنتی است. از جمله کتاب‌های منتشر شده وي می‌توان به «نقش‌پوشی در شبیه‌خوانی»، «تاثیر ادبیات ایران بر مجالس شبیه‌خوانی» و «دفترهای تعزیه» اشاره کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها