یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
كتاب الكترونيك هري پاتر هم ركورد شكست

كتاب الكترونيك هري پاتر در سه روز اول ورودش به بازار كتاب هاي الكترونيك، بيش از يك ميليون پوند فروش كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از بوك سلر، اين كتاب الكترونيك كه 27 مارس (8 فروردين) به بازار آمد، به گفته چارلي ردماين ناشر اين اثر، فراتر از تمام كتاب هاي الكترونيك كه تا كنون منتشر شده اند، قرار گرفت.
 
به گفته نيلسن بوك اسكن در همين هفته در مجموع فروش 7 جلد كتاب چاپي هري پاتر نيز بيش از 36 هزار پوند در كتابفروشي هاي بريتانيا گزارش شده است. اين در حالي است كه اين مجموعه در سال جاري ميلادي تنها در بريتانيا 588 هزار پوند فروش داشته و مبلغ فروش آن در سراسر جهان بسيار بيشتر از اين رقم است. 

در سال 2011 اين مجموعه در بريتانيا موفق شد فروشي 4 ميليون پوندي را ثبت كند و در مجموعه 530 هزار نسخه از اين كتاب ها به فروش رسيد. در آمريكا 6/1 ميليون نسخه از كتاب هاي هري پاتر در آمريكا فروخته شد. 

سه جلد نخست کتاب های الکترونیک هري پاتر كه از طريق وبسایت پاترمور قابل خريد هستند، هریک به قیمت 99/7 دلار یا 99/4 پوند قابل دانلود هستند و مردم می توانند هریک از 4 کتاب بعدی را که بلندتر هستند به بهای 99/9 دلار بخرند. هر یک از کتاب های صوتی این مجموعه نیز به بهای 99/29 دلار یا 99/17 پوند از طريق همین سایت فروخته مي شود.

نسخه های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی کتاب های هفتگانه هری پاتر نیز در هفته های آینده در این سایت در دسترس قرار مي گيرند.

«چارلی ردماین» معتقد است بیشتر متقاضیان مجموعه هفتگانه هری پاتر را 8 تا 11 ساله هایی تشکیل می دهند که هنوز این کتاب ها را نخوانده اند هرچند نوجوانان و بزرگسالان نیز در زمره خریداران نسخه های الکترونیک هری پاتر هستند. 

تاکنون 450 میلیون نسخه از مجموعه کتاب های هری پاتر در جهان به فروش رسیده و اين مجموعه به 70 زبان ترجمه و در سراسر جهان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها