چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
بزرگداشت سعدی در شیراز و تهران برگزار می‌شود

کوروش کمالی‌سروستانی، مدیر مرکز سعدی‌شناسی از برپایی مراسم بزرگداشت سعدی و نشست‌های علمی در روزهای 29 تا 31 فروردین در تهران و شیراز خبر داد. به همین مناسبت دفتر پانزدهم «سعدی‌شناسی» از سوی انتشارات مرکز سعدی‌شناسی منتشر می‌شود._

کمالی‌سروستانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: برنامه‌های روز بزرگداشت سعدی امسال در تهران و شیراز برگزار می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: برنامه‌های تهران با همکاری مرکز فرهنگی شهرکتاب و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو 29 و 30 فروردین با عنوان همایش علمی «سعدی و پوشکین» برگزار خواهد شد. در این برنامه پوشکین‌شناسان و سعدی‌شناسانی از مسکو نیز حضور خواهند داشت و به مقایسه سعدی و پوشکین می‌پردازند.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی به برپایی نشست علمی به مناسبت روز بزرگداشت سعدی در شیراز اشاره و تصریح کرد: این برنامه با عنوان و محوریت «سعدی، معارف اسلامی و فرهنگ ایرانی»، 31 فروردین در سالن اجتماعات مرکز اسناد ملی شیراز برگزار می‌شود.

وی در ادامه از انتشار و رونمایی دفتر پانزدهم «سعدی‌شناسی» خبر داد و افزود: این دفتر مجموعه مقالات سال گذشته و پیرامون موضوع «قصیده» را شامل می‌شود. در دهه سعدی‌شناسی سال 1390 به قصاید سعدی اختصاص داشت و با این عنوان نامیده شده بود.

کمالی‌سروستانی ادامه داد: در این دفتر مقاله‌هایی از منصور رستگارفسایی، علی‌اصغر دادبه، میرجلال‌الدین کزازی، ضیاء موحد، علی‌محمد موحد، حسن بلخاری، محمود فتوحی، فرح نیازکار، مهدی محقق و میلاد عظیمی دیده می‌شود. این دفتر از سوی انتشارات مرکز سعدی‌شناسی به چاپ رسیده است.

جزییات بیشتر، برنامه‌های نهایی و بخش‌های جنبی مراسم روز بزرگداشت سعدی طی جلسه‌ای، که شنبه (19 فروردین) در مرکز سعدی‌شناسی برگزار می‌شود اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط