چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۶
كلمات پيامبر(ص) با ترجمه عابديني

كتاب «نهج‌الفصاحه» ترجمه و تحقيق «كاظم عابديني مطلق» توسط انتشارات فراگفت براي دومين بار تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «نهج‌الفصاحه» مجموعه‌ای از نفیس‌ترین سخنان پیامبر اعظم(ص) است که به دو رسالت ویژه پیامبر یعنی ابلاغ پیام خداوند به بشر دوران خود و خاتمه بخشیدن به مهمترین سنت خداوندی که همان ارسال رسولان اشاره ‌دارد.

ویژگی‌های سخنان پیامبر به این اثر صبغه‌ای ابدی و ماندگار بخشیده و دریافت پیام آسمانی و ابدی از آسمانی‌ترین و ابدی‌ترین پیامبر خدا، نهج الفصاحه را خواندنی کرده‌است.

مولف در مقدمه کتاب، هدف خود را این‌گونه بیان کرده‌است:
در این مسیر سعی شده با تهیه فهرست موضوعی کاملی از سخنان حضرت رسول(ص)، خوانندگان را در اسرع وقت به موضوع مورد نظرشان در کلام پیامبر(ص) هدایت کنیم.
 
از دیگر ویژگی‌های این ترجمه، روانی و قابل فهم بودن اثر برای همه گروه‌های سنی است. در تعیین اندازه حروف، قلم و نوع صفحه‌آرايي سعی شده به گونه‌ای عمل شود که استفاده از مطالب آسان‌تر گردد.

در بخشی از کتاب با عنوان «انفاق با مال» آمده‌است: خوشا بر کسی که عیوبش او را از عیوب مردم باز دارد و از مالی که بدون معصیت کسب کرده، انفاق کند و با اهل دانش و جود بیامیزد و از اهل ذلّت و معصیت کناره‌ گیرد.

از منابع مورد استناد مولف در تدوین این اثر می‌توان به کنزالعّمال، الکافی، الجامع‌الصغیر، المعجم‌الکبیر، سنن‌الدارمی، صحیح‌بخاری، المصابیح، الخصال، صحیح‌مسلم، مسند احمدبن‌حنبل، الفقیه، شعب‌الایمان، التوحید، عوالی‌اللاّلی، سنن‌النسائی، دعائم‌الاسلام و سنن‌ابی‌داوود اشاره‌کرد.

کتاب «نهج‌الفصاحه» را انتشارات فراگفت در قطع وزیری، 400 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهای چهل و پنج هزار ريال به بازار کتاب عرضه کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها