دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۲
نقش تغذيه در حافظه و يادگيري

كتاب «نقش تغذيه در حافظه و يادگيري» تأليف «حسينعلي ميرزابيگي» توسط انتشارات فراگفت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «نقش تغذيه در حافظه و يادگيري» به تأثير مواد غذايي گوناگون و الگوهاي مصرف آن‌ها در سلامتي بدن، ميزان يادگيري و بيماري‌هاي خاص از ديدگاه متخصصان علم تغذيه و ائمه اطهار(ع) پرداخته‌ و راه‌كارهايي علمي را براي داشتن قوي‌ترين حافظه انساني از طريق تربيت و تقويت حافظه ارائه  داده‌ است.

تغذيه و الگوي مصرف غذايي، آلزايمر درد حافظه، نقش عادت صحيح در تغذيه، روش‌هايي براي بازسازي حافظه، كم‌خوني فقر آهن چيست؟، تغذيه در دوران بارداري، نقش ويتامين‌ها در سلامت بدن، پياده‌روي حافظه را تقويت مي‌كند، جايگاه صنايع غذايي در كمك كردن به بهبود وضع تغذيه، شام و چه غذاهايي به تمركز حواس كمك مي‌كند؟ از جمله موضوعات اين كتاب هستند.

در بخشي از كتاب با عنوان «چه غذاهايي به تمركز حواس كمك مي‌كند؟» آمده‌است:
«متخصصان تغذيه معتقدند كه تركيباتي از غذاها مثل ميوه‌ها، سبزيجات، غلات و مواد ديگر غذايي، در كل باعث بهبود سلامت جسم و ذهن مي‌شوند و اگر فردي رژيم غذايي سالمي داشته‌باشد، كل فعاليت‌هاي جسمي و ذهني او در حد مطلوب و مورد نظر قرار مي‌گيرند. عامل ديگري كه مي‌تواند با تمركز حواس رابطه داشته باشد، پر خوري يا كم خوردن است.»

از منابع مورد استناد در تدوين اين كتاب مي‌توان به كتاب‌هاي؛ اسرار خوراكي‌ها، موضوع تغذيه و سلامتي، گياهان دارويي، چگونه فرزند باهوش‌تري داشته باشيم؟، نجات از مرگ مصنوعي، طب و بهداشت در اسلام، سبزي‌ها و ميوه‌هاي شفابخش، بهترين كليدهاي تغذيه براي كودك و نوجوان اشاره كرد.

كتاب «نقش تغذيه در حافظه و يادگيري» را انتشارات فراگفت در 80 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهاي 12000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۱
    عالي بود ولي مطالب بيشتري به آن اضافه كنيد
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
    خيلي جالب است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها