شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۶
«آفتاب در زنجير» به كتابفروشي‌ها آمد

چاپ نخست کتاب «آفتاب در زنجير؛ مروري تحليلي بر زندگاني امام سجاد(ع)» نوشته سعيد روح‌افزا، از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر و روانه بازار كتاب شد. در اين اثر، زندگاني امام زين‌العابدين(ع) مورد پژوهش قرار گرفته است.-

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب حاضر در 21 عنوان، از صحبت درباره مادر گرامي آن حضرت(س) تا بیان اسيري ايشان بعد از واقعه كربلا، و از آغاز نهضت علمي او تا شهادت ايشان را به طور خلاصه‌وار مورد بحث و بررسي قرار داده است.

نخستین مطلب كتاب حاضر به داستان اسارت مادر بزرگوار امام سجاد(ع) پرداخته و از نحوه اسارت او توسط سپاه پيروز اسلام در ايران سخن به ميان آورده است.

در بخشي از كتاب مي‌خوانيم: «در ميان كارواني كه به سوي مدينه مي‌رفت، دختري بود كه نه غم داشت و نه مي‌ترسيد. لبريز از اشتياق و انتظار بود و با نگاهش همه جا را جست‌و‌جو مي‌كرد. او را همراه گروهي ديگر از زنان، از ايران به حجاز آورده بودند. آنها خانواده‌ خود را در جنگي كه ميان مسلمانان و زرتشتيان در يك منطقه مرزي پيش آمد، از دست داده بودند. دختر با سرزمين جديد و مردم آن بيگانه بود. نه زبان آنها را مي‌دانست و نه كسي را مي‌شناخت. اما نه، گويي چشمانش در پي كسي بود؛ كسي كه برايش آشنا بود. مدتي پيش، هنگامي كه دختر در عمارت اشرافي پدرش زندگي مي‌كرد، شبي در خواب ديد كه مردي نوراني او را براي نوه‌اش كه پسري جوان بود، خواستگاري مي‌كند. محبت جوان همانجا در دل دختر خانه كرد و او به اين خواستگاري پاسخ مثبت داد. شبي ديگر، بانويي را در خواب ديد كه خود را فرزند آن مرد نوراني و مادر آن جوان معرفي مي‌كرد. بانو، دختر را به اسلام فرا خواند. دختر كه شيفته‌ اين خانواده شده بود، دعوت بانو را پذيرفت و در خواب مسلمان شد. آن بانو، حضرت فاطمه زهرا(س) بود...»

گفته‌ مشهور آن است كه همسر ايراني امام حسين(ع) در لحظه‌ ولادت فرزندش يا به فاصله‌اي كوتاه پس از آن، درگذشت و از دنيا بهره زيادي نبرد اما حسين(ع) نگهداري و پرستاري از نوزادش را به يكي از كنيزان سپرد. اين كنيز عواطف مادرانه‌اش را به پاي «علي» ريخت و «علي» تا سال‌ها بعد، وي را «مادر» صدا مي‌زد.

بازمانده، اسيران شام، مهم‌تر از انتقام، الگوي عابدان، مرد مناجات، آغاز نهضت، ياد پدر‌بزرگ و سراي ديگر، بعضي از عناوين مهم اين اثرند.

چاپ نخست كتاب «آفتاب در زنجير، مروري تحليلي بر زندگاني امام سجاد(ع)» با شمارگان 2000 نسخه، 88 صفحه و بهاي 16000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط