دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۰
زندگاني چهارده معصوم(ع) و پيامبران

كتاب «زندگاني چهارده معصوم(ع) و پيامبران» با عنوان «شجره طيبه» تأليف «سيد محسن حجازي‌زاده» توسط انتشارات فراگفت براي چهاردهمين بار تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «زندگاني چهارده معصوم(ع) و پيامبران» به بيان دوران زندگي، كنيه‌ها، القاب، همسر و فرزندان، فضائل و معجزات اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) و پيامبران الهي و زندگينامه‌ آنان به صورت اختصار اشاره كرده‌است.

از عناوين اين اثر مي‌توان؛ معصوم اول حضرت رسول اكرم(ص)، اميرالمؤمنين علي(ع) از زبان پيامبر(ص)، نموداري از قيام كربلا، حضرت خيزران(ع) مادر گرامي امام جواد(ع)، شمه‌اي از كرامات و فضائل حضرت معصومه، حضرت علي اكبر(ع)، فرق نبي و رسول، حضرت ادريس، مختصري از زندگي‌نامه حضرت نوح، حضرت شعيب، حضرت يوسف، حضرت سليمان، حضرت اليسع، حضرت ذوالكفل(ع) و حضرت زكريا(ع) را نام‌برد.

در بخشي از كتاب با عنوان «مختصري از زندگينامه حضرت الياس» آمده‌است: «چنان كه بعضي نوشته‌اند، حضرت الياس يكي از انبياء بني اسرائيل و اهل بعلبك لبنان بود و در زمان آخار(آحاب) زندگي مي‌كرد. آن حضرت مردم بني اسرائيل را به راه راست و ترك بت‌پرستي دعوت مي‌كرد ولي قوم او دعوتش را اجابت نمي‌كردند؛ عاقبت اليسع را در نبوت وارث خويش قرار داد و به آسمان عروج كرد.»

ارشاد شيخ مفيد، الخصائص‌الحسينيه(ع)، بحارالانوار، جنات‌الخلود، سوگ‌نامه آل محمد(ص)، سيره معصومان، رياحين‌الشريعه، جلاء‌العيون، تذكرة‌الشهدا، تاريخ مفصل اسلام، ستارگان درخشان، ناسخ‌التواريخ، نفس‌المهموم، منتهي‌الآمال، قرت‌الباصره و عوالم از منابعي هستند كه در تدوين اين اثر مورد استناد قرار گرفته‌اند.

از ديگر آثار مؤلف مي‌توان به؛ گنج خانواده و طلسم عشق اشاره كرد.

كتاب «زندگاني چهارده معصوم(ع) و پيامبران» را انتشارات فراگفت قم در 360 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهاي 30000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها