شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
ایبد «پریانه‌های لیاسندماریس» را به بازار کتاب آورد

کتاب «پریانه‌های لیاسندماریس» نوشته طاهره ايبد از مجموعه «رمان نوجوان امروز» روی پیشخان کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور قرار گرفت._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی کانون، رمان «پریانه‌های لیاسندماریس» به سبک واقع‌گرایی جادویی توسط طاهره ایبد برای نوجوانان گروه سنی «د» و «هـ» (دوره راهنمایی و دبیرستان) نوشته شده است.

داستان این رمان درباره بندر سیراف، یکی از بنادر ایران باستان است و ماجرای مرواریدهای لاجوردی را بازگو مي‌كند که توسط ادریس از دریای جنوب صید شده است و هر بلایی که سر او می‌آید به این مرواریدها ربط پیدا می‌کند.

در این داستان، پریان دریایی از ادریس می‌خواهند، هفت مروارید را به جایی ببرد تا دست من‌منداس نیفتد که اگر به دست او برسد، حاکم دریا می‌شود و تمام دریا را به اسارت خود درمی‌آورد.

در ادامه‌‌ی داستان ادریس، لیانا، سندباد و ماهبان با کَلَکی (قایقی) به نام لیاسندماریس که خودشان ساخته بودند، این مرواریدها را به روح دریا برمی‌گردانند و ماجراهاي ديگري اتفاق مي‌افتد كه داستان را خواندني مي‌كند.

تصویرگری کتاب «پریانه‌های لیاسندماریس» را مهکامه شعبانی بر عهده داشته است. به علاوه در این کتاب از واژه‌ها و اصطلاحات بومی استفاده شده است.

این رمان در 432 صفحه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. شمارگان آن 15000 نسخه و قیمتش 3200 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها