شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۰
پيامبر اعظم(ص) و مهرورزي

كتاب «پيامبر اعظم(ص) و مهرورزي» با عنوان «شرح چهل حديث مهرورزي» تأليف «كاظم عابديني مطلق» توسط انتشارات فراگفت براي دومين بار تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «پيامبر اعظم و مهرورزي» مشتمل بر 6 فصل با عناوين؛ ارزش مهرورزي، مهرورزي در عمل، تأثير مهرورزي، حدّ مهرورزي، شيوه‌هاي مهرورزي و نتيجه مهرورزي، است.

اين كتاب براي اولين بار در سال 1385 به مناسبت بزرگداشت سال پيامبر اعظم(ص) به رشته تحرير در آمده‌است.

از موضوعات اين اثر مي‌توان به؛ بهترين كارها، اولويت در بخشش، سهل‌گرفتن در معاملات، روش‌هاي خلوص محبت، نتيجه دوستي با فقرا، ملاطفت با امت، بردباري در بخشش، خبرگزاري دوستي! و محبت در عمل اشاره كرد.

در مقدمه كتاب آمده‌است: «شايد اصلي‌ترين صفتي كه يك برگزيده بايد داشته‌باشد تا خداوند او را به مقام رفيع پيامبري نائل سازد، داشتن ظرفيت بالاي او براي مهرورزي و عشق به انسان‌هاست. در قرآن‌كريم مي‌خوانيم كه همديگر را به صبر و حق توصيه كنيد، صدقه بدهيد، به همديگر نيكويي كنيد، دروغ مگويد، غيبت نكنيد، تهمت نزنيد و به يكديگر عشق بورزيد. به پيامبر(ص) مي‌فرمايد: اگر كمي بدخلق بودي، مردم از گرد تو مي‌گريختند.»

كتب تيسيرالوصول، مطالب‌العاليه، اسدالغابه، نظام‌الحكومت‌النبويت، مجمع‌الزوائد، بحار، خاتم‌النبيين(ص) از علي كمالي و نهج‌الفصاحه را مي‌توان به عنوان منابع مورد استناد مؤلف در تاليف اين كتاب برشمرد.

كتاب «پيامبر اعظم(ص) و مهرورزي» را انتشارات فراگفت قم در 160 صفحه، شمارگان 1500 نسخه و بهاي 15000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها