شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
انتشار 172 عنوان كتاب تاليفی برای كودكان و نوجوانان

انتشار 276 عنوان كتاب كودك و نوجوان، حاصل تلاش ناشران كشور طي روزهاي بيست‌ودوم تا بيست‌وششم بهمن ماه است. 172 عنوان از اين كتاب‌ها تاليفي و 104 عنوان ديگر ترجمه هستند.

ايبنا نوجوان: بر اساس گزارش آماري هفته، طي روزهاي بيست‌ودوم تا بيست‌وششم بهمن ماه، 1753 عنوان كتاب در سراسر كشور منتشر شده است كه از اين ميان 276 عنوان به كودكان و نوجوانان اختصاص دارد.

از ميان كتاب‌هاي اين بخش، 172 عنوان كتاب حاصل تلاش نويسندگان ايراني است. بيش‌ترين كتاب‌هاي تاليفي اين بخش هم با 9 عنوان به «مريم اسلامي» تعلق دارد. 

104 عنوان ديگر از كتاب‌هاي كودك و نوجوان منتشر شده در اين فاصله‌ي زماني هم آثاري است كه از زبان‌هاي ديگر به فارسي ترجمه و منتشر شده است. 
«محمدحسن شيزري» هم با 9 عنوان، بيش‌ترين كتاب‌هاي ترجمه را منتشر كرده است.

از ميان كتاب‌هاي اين حوزه كه در روزهاي آخر بهمن ماه منتشر شده، 103 عنوان چاپ نخست و 173 عنوان هم بازچاپ شده‌اند.
«انتشارات گوهر انديشه» با 16 عنوان، بيش‌ترين كتاب‌هاي چاپ نخست را در اين بخش منتشر كرده است.

گران‌ترين كتابي كه براي كودكان و نوجوانان منتشر شده، يك دانش‌نامه‌ي 13 هزار توماني با نام «دانش‌نامه‌ي فشرده‌ي زمين» است.
اين كتاب را «انتشارات مدرسه» براي چهارمين بار با ترجمه‌ي «حسين دانشفر» منتشر كرده است.

اثر ماندگار «مهدي آذريزدي» هم طي اين مدت براي چهل و پنجمين بار منتشر شد و به اين ترتيب شاخص بيش‌ترين نوبت چاپ را به خود اختصاص داد.
«قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» را «انتشارات اميركبير» منتشر كرده است.

شاخص بيش‌ترين شمارگان هم به كتاب «چشم كوير» اثر «مجيد دميرچي» اختصاص دارد. اين كتاب را انتشارات مدرسه براي ششمين بار و در شمارگان 32 هزار نسخه راهي كتاب‌فروشي‌هاي كرده است.

«افسانه‌هاي خردمند مكار، كچل، نامادري و گاو بي‌رنگ» هم يكي از كتاب‌هاي مجموعه افسانه‌هايي است كه «انتشارات محراب قلم» منتشر مي‌كند.
اين اثر با 448 صفحه، شاخص بيش‌ترين صفحه را در ميان كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها