سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
برترین کتاب کودک غیرداستانی آمریکا انتخاب شد

جایزه رابرت اف.سیبرت که به بهترین کتاب های غیرداستانی کودکان اهدا می شود، برنده امسال خود را معرفی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، مدال سیبرت که از سال 2001 اهدا می شود، هر سال به برترین کتابی که به کودکان زیر 14 سال اطلاع رسانی می کند، تعلق می گیرد. 

این جایزه که از سوی انجمن خدمات کتابخانه ای برای کودکان که شاخه ای از انجمن کتابخانه های آمریکاست اهدا می شود، کتاب «بادکنک ها بالای برادوی» را به عنوان کتاب شایسته جایزه 2012 خود برگزید. 

نویسنده و تصویرپرداز این کتاب که از سوی انتشارات هاوتون میفلین به قیمت 99/16 دلار و برای سن 4 تا 8 سال منتشر شده، ملیسا سوییت است. این کتاب با متنی مناسب کودکان و تصویرپردازی های مناسب، به بیان چگونگی شکل گیری کتاب های تصویری می پردازد. 

قصه این کتاب قصه «تونی سارگ» است که دهه ها پیش بادکنک های بزرگ به شکل شخصیت های مختلف را خلق کرد که در روز شکرگزاری در شهر نیویورک به پرواز در می آمدند. قصه از زمانی شروع می شود که تونی 6 ساله بود و وظیفه غذادادن به جوجه های خانواده را برعهده داشت. 

به گفته گروه داوری کتاب «باکنک ها بالای برادوی» در عین حال که کتابی دوست داشتنی است، یک کتاب غیرداستانی است که اطلاعات جالبی را در اختیار بچه ها قرار می دهد. 

دیگر کتاب هایی که با تحسین جایزه سیبرت در سال 2012 روبه رو شدند «سیاه و سفید» نوشته لری دین برایمنر برای سن تا 12 سال بود که به توصیف این که چگونه دو فرد سیاه و سفید می توانند دوستی ای صمیمانه برقرار کنند می پردازد و به این بهانه تاریخ مبارزات مدنی سیاهپوستان را باز می گوید. 

کتاب «دانشمند فیل ها» نوشته کاتلین اوکانل که به توصیف ایجاد ارتباط با فیل ها در صحرای نامیبیای آفریقا می پردازد و برای کودکان 10 تا 14 سال نوشته شده، کتاب «از حفظ نقاشی کشیدن» نوشته آلن سی که درباره نقاشی های کارتونی ژاپنی برای کودکان تا 9 ساله است و کتاب «جادوگران! یک داستان کاملا واقعی» از انتشارات نشنال جیوگرافیک نیز که درباره تاریخ جادوگری در اواخر قرن هفدهم است و برای کودکان تا 12 سال نوشته شده، دیگر کتاب های تحسین شده گروه داوری این رقابت بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها