دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹

انتشار انتقادهایی که نشریه اشپیگل به رمان «امپراتوری» اثر کریستین کراخت کرد و آن را نژادپرستانه خواند، باعث شد این نویسنده سوییسی سفر خود را به آلمان برای معرفی رمانش لغو کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، انتشارات کیپن هویر و ویچ ناشر آلمانی این رمان اعلام کرد :انتقاد سخت نشریه اشپیگل به شدت کریستین کراخت را آزرده خاطر ساخته و او احساس می کند فعلا قادر نیست به آلمان سفر کند.
 
کراخت ابتدا قرار بود در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) در مرکز تئاتر آلمان حضور یابد و به معرفی این رمانش بپردازد. با لغو این سفر مشخص نیست که کراخت دیگر بار چه زمانی دست به این سفر بزند. 

گئورگ دیتس منتقد ادبی در مطلبی که در نشریه اشپیگل به چاپ رسانده، این نویسنده سوییسی را به دفاع از دیدگاه جهانی نژادپرستانه متهم ساخته و او را نگهبان افکار راست گرایانه دانسته است. این در حالی است که هلگا مالکوف ناشر انتشارات «کی وی» انتقادهای دیتس را سرسختانه رد کرد و آن را ادعای بی اساس و چرخشی گیج کننده خواند. دیگر منتقدان رمان «امپراتوری» را تحسین کرده اند.

کریستین کراخت 45 ساله در این اثر خود که چهارمین رمان وی به شمار می رود داستان شخصیتی به نام آگوست انگلهارت اهل نورنبرگ را روایت می کند که در سال 1902 به رایش آلمان سفر می کند و یک جزیره در دریای جنوب را می خرد تا در آن جا یک امپراتوری جهانی نارگیل تاسیس کند. 

کریستین کراخت که از سال 2008 همراه همسرش در بوئنوس آیرس زندگی می کند ، نخستین رمانش را در سال 1995 با عنوان «فازرلند» را منتشر کرد و پس از آن کتاب های دیگری همچون «مرخصی برای همیشه» 1998 ، «مداد زرد» 2000 ، «متان» 2007 و «من اینجا در نور خورشید و در سایه هستم» 2008 را به زیر چاپ برد. آثار او تا کنون به زبان های دانمارکی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، لهستانی، کره ای، هلندی، لیتوانیایی، اسپانیایی، عربی، کرواتی، سوئدی، چکی و بلغاری و چند زبان دیگر ترجمه شده است. کراخت دو جایزه ادبی را در کارنامه خود به ثبت رسانده که عبارتند از جایزه اکسل اشپرینگر سال 1993 برای روزنامه نگاران جوان و جایزه تخیلی شهر وتسلار در سال 2009.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها