دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
انتشار مرجعي براي شناخت داروها و مكمل‌هاي ورزشي

كتاب «استروييدهاي آنابوليك و مكمل‌هاي غذايي در ورزش» را نورعلي خواجوند براي شناخت بهتر داروها و مكمل‌هاي غذايي توسط اهالي ورزش تاليف و گردآوري كرده و از سوي نشر ورزش روانه بازار كتاب شده است.-

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «استروييدهاي آنابوليك و مكمل‌هاي غذايي در ورزش» مي‌كوشد تا نگرش اجتماعي درباره اين داروها را با آگاهي از روش‌هاي صحيح استفاده و همچنين با معرفي خصوصيات مثبت و منفي آن‌ها گسترش دهد.
 
اين كتاب در هفت فصل با عناوين «دارو و نقش آن در ورزش»، «استروييدهاي آنابوليك اندروژن»، «استروييدهاي آنابوليك و ورزش»، «پپتيد هورمون‌هاي گليكوپروتئين و ورزش»، «داروهاي استروييدي در ورزش»، «دلايل گرايش ورزشكاران به مصرف دارو» و «مكمل‌هاي غذايي در ورزش» نوشته شده است و به مباحث گوناگوني مانند «دارو و قانون»، «سوخت وساز»، «حجم خون»، «الگوهاي مصرف»، «تستوسترون»، «آزادسازي هورمون رشد انسان»، «ادامه عملكرد» و «مكمل‌هاي ويتاميني» مي‌پردازد.

خواجوند در مقدمه اين نوشتار آورده است: «در كنار رشد صنعت ورزش و پيشرفت در ساخت و ابداع تجهيزات ورزشي، سيل انواع فراورده‌هاي دارويي و مكمل غذايي نيز به بازار سرازير شده است. البته، استفاده از غذاهاي مقوي از ديرباز بين ورزشكاران مرسوم بود، به‌طوري كه بر اساس اسناد موجود، ورزشكاران يونان باستان از معجون ميوه انجير و جوشانده سُم‌الاغ يا از گوشت حيوانات قوي مانند گاو نر براي تقويت خود تغذيه مي‌كردند. هدف اين كتاب، آگاه‌سازي و روشنگري درباره آثار زيان بار مصرف بي‌رويه دارو و مكمل‌هاي ورزشي است.»

نخستين چاپ كتاب «استروييدهاي آنابوليك و مكمل‌هاي غذايي در ورزش» با شمارگان 2000 نسخه، 152 صفحه و به بهاي 100 هزار ريال از سوي نشر ورزش روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط