یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۹
آخرین اثر خالق «ارباب حلقه‌ها» ترجمه شد

«بچه‌های هورین» آخرین اثر جی.آر.آر تالکین، نویسنده بریتانیایی و خالق رمان «ارباب حلقه‌ها»، که در سال جاری میلادی توسط پسر او جمع‌آوری ومنتشر شده است، به فارسی ترجمه شد. این کتاب در هفته جاری به کتاب‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ترجمه فرهاد سید‌لو از کتاب «بچه‌های هورین» (با نام اصلی :‌ The children of Hurin)، آخرین اثر منتشر شده از جان رنالد روئل تالکین، توسط انتشارات هستان و پیام امروز به پایان رسیده است و این کتاب در هفته جاری برای فروش به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

«بچه‌های هورین» داستان سرگذشت «تورین» و خواهرش «نینور» است که گرفتار نفرین اولین ارباب تاریکی، «مورگات» می‌شوند. تالکین از سال ۱۹۱۸ نگارش این داستان را آغاز کرد،اما نتوانست آن را پیش از مرگش (۱۹۷۳) به پایان ببرد.

کریستوفر تالکین، جوان‌ترین فرزند این نویسنده با مطالعه و تحقیق آثار و دست نوشته‌های پدرش توانست نگارش این اثر را به پایان ببرد. وی این کتاب را در سال جاری میلادی و در ۳۲۰ صفحه روانه بازار جهانی کتاب کرد تا پس از انتشار، هفته‌ها در صدر فهرست کتاب‌های پرفروش باشد.

کریستوفر تالکین پیشتر، اثر «سیلماریون»، دیگر نوشته نیمه تمام پدرش را نیز به همین شیوه منتشر کرده بود.

جان رونالد روئل تالکین (زاده ۳ ژانویه سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، افریقای جنوبی) نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی و نویسنده کتاب‌های «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» است.

او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبانشناسی تاریخی (فیلولوژی) در دانشگاه آکسفورد بود. تالکین علاوه بر رمان شناخته شده «ارباب حلقه‌ها»، آثار داستانی دیگری به نام های «سیلماریلیون»،«ماجراهای تام بامبادیل»، «هابیت» و چند داستان دیگر نوشته ‌است.

وی علاقه وافری به نوشتن زبان هاي علمی و تخیلی دارد و از او به عنوان فردی نام می‌برند که 15 زبان مختلف خلق کرده است.

نسخه فارسی «بچه‌های هورین»، به صورت مصور و در ۳۰۰ صفحه، در ایران منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط