شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
بزرگترین نمایشگاه کتاب شناور جهان در بندر مانیل لنگر انداخت

کشتی «لوگوس هوپ» بزرگترین نمایشگاه کتاب شناور جهان روز گذشته ( جمعه 28 بهمن) در بندرگاه مانیل در فیلیپین لنگر انداخت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فیلیپین استار، نمایش عمومی کتاب های این نمایشگاه که با استقبال مسوولان این بندرگاه ربه رو شد، تا سیزدهم مارس (23 اسفند) در این بندر ادامه خواهد داشت. 

این کشتی در نظر دارد تا پس از مانیل، از شانزدهم مارس تا هشتم آوریل (26اسفند تا 18 فروردین ) در بندر سبو توقف کند تا کتاب ها را به مردم این بندر نیز برساند و پس از آن به سوی اندونزی حرکت کند. 

سفرهاي دريايي اين كشتي كه از آن به عنوان سفير فرهنگي نيز ياد مي شود، از سال 1970 با هدف نشر آگاهی و فرهنگ بين ملت‌های جهان آغاز شده است. در اين كشتي منتخبي از 7 هزار جلد كتاب در رشته‌هاي متنوع فلسفه ،علوم مختلف، سرگرمي و تفريح، آشپزي، سلامت و پزشکی ، هنر، زبان‌هاي خارجي و ورزشي ارایه مي شود. 

بازديدكنندگان نه تنها فرصتي به دست مي آورند تا در اين رويداد بزرگ فرهنگي شركت كنند بلكه از عرشه اين كشتي هم بازديد مي‌كنند. 

اين كشتی 400 داوطلب دارد كه از 50 مليت مختلف گردهم آمده‌اند و در واقع جامعه ای كوچك متشكل از ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. سازمان بین‌المللی «گ.ب.آ» در آلمان با شعار «كتاب خوب براي همه» مديريت اين كشتي را برعهده دارد. 

این کشتی تا به حال میزبان 60 بندر از 39 کشور بوده و 2.5 میلیون نفر از این کشتی بازدید کرده اند. 

كشتي «لوگوس هوپ» شمال اروپا، كارائيب و غرب آفريقا را طي كرده و تا پايان سال قصد دارد دور آسيا را نيز بگردد و در تايلند و سنگاپور هم توقف کند. عمان، دبي و سريلانكا از بندرهاي قبلي اين كشتي بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها