پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹

210 نویسنده در سال 2012 برای کسب جایزه نوبل ادبیات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته پتر انگلوند منشی آکادمی سوئد ، این آکادمی 288 پیشنهاد را برای دریافت جایزه نوبل در بخش ادبیات دریافت کرده که از این میان 210 نفر از شرایط نامزد شدن برخوردارند.  46 نویسنده برای نخستین بار برای شرکت در این رقابت به این آکادمی پیشنهاد شده اند. این در حالی است که هر سال حدود350 نامزد پیشنهادی وجود داشت.

به گفته انگلوند بسیاری از برندگان سال های گذشته جایزه نوبل ادبیات از حق خود استفاده کرده و اسامی کاندیداهایی را به این آکادمی تسلیم کرده اند. همچنین اعضای آکادمی سوئد، ادیبات و زبان شناسان و نیز رییس اتحادیه نویسندگان نیز از این حق برخوردارند. 

اکنون آکادمی سوئد به بررسی نویسندگان پیشنهاد شده می پردازد و در ماه آوریل (فروردین) اسامی 20 نویسنده را در گزینش اولیه خود به عنوان نامزد معرفی می کند. سپس از این فهرست 20 نفره اسامی 5 نویسنده به عنوان فینالیست های این جایزه منتشر می شود و در نهایت در اوایل اکتبر ماه نام فرد برگزیده برای این جایزه اعلام خواهد شد. 

جایزه نوبل ادبیات معتبرترین جایزه ادبی جهان است که از سوی آکادمی سوئد واقع در شهر استکهلم اهدا می شود. این جایزه در سال 2011 نصیب توماس ترانسترومر شاعر سوئدی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها