سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
«از دانش تا فرزانگي» اواسط اسفند منتشر مي‌شود

كتاب «از دانش تا فرزانگي» نوشته خسرو ناقد مجوز نشر را دريافت كرده است و كمتر از يك ماه آينده منتشر مي‌شود. اين اثر به بررسي نقش و جايگاه روشنفكران مي‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فلسفه و ادبيات، مهم‌ترين محورهاي گفتارهاي اين اثرند. خردورزي و پرهيز از خشونت، دگرگوني نگاه اروپاييان، بررسي برخي ديدگاه‌هاي كارل پوپر و همچنين ادبيات مدرن، از جمله موضوعاتي‌اند كه ناقد در اين اثر به بررسي آن‌ها پرداخته است. 

نويسنده اين كتاب تنها به بيان نقش و جايگاه روشنفكران نمي‌پردازد، بلكه ابتدا اصطلاح «روشنفكر» را ريشه‌يابي و زمان رايج شدن كاربرد آن را بررسي مي‌كند. شيوه نگارش روشنفكران نيز مورد توجه اين نويسنده قرار گرفته است.

اين نويسنده در مقدمه كتابش، از اهميت انديشيدن و آثار آن مي‌نويسد. به زعم او، حضرت آدم(ع) به دليل چيدن ميوه درخت معرفت از بهشت رانده شد و به همين دليل انديشيدن، اندوهي عميق را در خود نهفته دارد. انديشيدن همواره با ميراث گناه ازلي حضرت آدم(ع) همراه بوده است. 

تاكنون ترجمه و تاليف‌هايي از خسرو ناقد در حوزه ادبيات و فلسفه منتشر شده‌اند كه «سیب و سرباز، شعرهایی فراسوی وحشت»، «ناکجاآباد و خشونت، گفتارها و گفت‌وگوهایی از کارل پوپر»، «زندگی به‌رغم تاریخ، گفتارها و گفت‌وگوهایی از لِشِک کولاکوفسکی»، «چرا جنگ؟ بررسی روانشناسانه پدیده جنگ» و «اندیشه غربی و گفت‌وگوی تمدن‌ها» عنوان برخي از آثار اويند.

كتاب «از دانش تا فرزانگي» به زودي از سوي نشر ققنوس منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط