دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
برنامه‌های جشنواره شعر فجر در استان فارس اعلام شد

خسرو قاسمیان، دبیر علمی بخش منطقه‌ای جشنواره شعر فجر در استان فارس، از برپایی نشست علمی «قند پارسی» با حضور شاعران غیرایرانی ششمین جشنواره شعر فجر و شعرخوانی 48 شاعر برگزیده استانی در شیراز خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، استان فارس در بخش استانی ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر میزبان استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، طی روزهای 27 و 28 بهمن است. برنامه‌های جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در این استان با حضور مهمانان بخش بین‌الملل این جشنواره برگزار می‌شود. 

قاسمیان در گفت‌و‌گو با «ایبنا»، درباره جزییات برنامه‌های جشنواره شعر فجر در استان فارس گفت: از هر استان حدود 12 شاعر برگزیده در نشست‌ها و برنامه‌های شعرخوانی جشنواره منطقه‌ای شعر فجر حاضر می‌شوند و به ارایه سروده‌های خود می‌پردازند.

وی افزود: نخستین برنامه شعرخوانی از ساعت 15 پنجشنبه 27 بهمن، در صورت مساعد بودن شرایط جوی در سعدیه شیراز برگزار می‌شود.

این شاعر به برنامه‌های روز دوم جشنواره منطقه‌ای شیراز اشاره کرد و گفت: صبح روز جمعه 28 بهمن نشستی علمی با عنوان «قند پارسی» در حافظیه یا سالن حافظ شیراز و با حضور مهمانان غیرایرانی ششمین جشنواره شعر فجر برگزار می‌شود، البته مکان نهایی این برنامه طی روزهای آینده اعلام می‌شود. همچنین در این جلسه از شعرخوانی شاعران غیرایرانی بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در نظر داشتیم پس از این نشست کارگاهی نیز برای تبادل دیدگاه‌های شاعران ایرانی و غیرایرانی پیرامون حضور و جایگاه شعر فارسی در دیگر کشورها و مسایل مرتبط با آن برگزار کنیم، اما برگزاری این کارگاه به دلیل کمبود وقت به زمان دیگری موکول شد.

قاسمیان درباره برنامه‌های اختتامیه جشنواره شعر فجر در استان فارس گفت: عصر پنجشنبه (28 بهمن) نیز شعرخوانی و اختتامیه جشنواره در مرکز اسناد ملی فارس و با حضور مسوولان برگزار می‌شود. احتمال دارد در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین در این نشست‌ها و برنامه‌ها، شاعران پیشکوست استان مانند منصور اوجی نیز حضور خواهند داشت، اما هنوز برنامه‌ای برای تقدیر از یک شاعر پیشکسوت در نظر گرفته نشده است.

دبیر علمی جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در پایان افزود: از آن‌جا که استان فارس میزبان مهمانان غیرایرانی ششمین جشنواره شعر فجر است برنامه‌هایی برای بازدید این شاعران از مکان‌های تاریخی و فرهنگی شیراز تدارک دیده شده است.

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از 17 بهمن با برپایی آیین افتتاحیه در کرمانشاه آغاز شد و اول اسفند با برگزاری آیین اختتامیه در تهران به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط