دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶

نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا امسال نیز شاهد عرضه کتاب های نامزد شده از سوی آلمان برای دریافت جایزه معتبر ادبیات نوجوانان این کشور، است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ای کی جی، آلمان در سالن 30 غرفه B این نمایشگاه کتاب های نامزد جایزه ادبیات نوجوانانه 2012 خود را در بخش های کتاب مصور، کتاب کودک ، کتاب نوجوان، کتاب غیرداستانی و جایزه هیات داوران نوجوان به نمایش می گذارد. 

جایزه ادبیات نوجوانانه آلمان از سال 1965 از سوی وزارت خانواده ،سالمندان ،زنان و جوانان تاسیس شده و از سوی انجمن کاری ادبیات نوجوانان اهدا می شود. این جایزه از همان ابتدای راه اندازی جایزه ای بین المللی بود و در کنار کتاب های آلمانی زبان، آثار ترجمه شده نویسندگان خارجی به زبان آلمانی نیز در این رقابت شرکت داده می شوند. 

جایزه بین المللی ادبیات نوجوانانه آلمان برای ادبیات برجسته و در خور توجه آلمانی زبان کودک و نوجوان در حکم یک نشان کیفیت است و علاوه بر آن که همچون یک راهنما برای نهادهای فرهنگی آلمانی و مدارس در خارج آلمان عمل می کند ، نقش مهمی نیز برای ناشران خارجی جهت دریافت مجوز نشر دارد. 

نامزدهای سال 2012 این جایزه در تاریخ 15 مارس (25 اسفند) در نمایشگاه کتاب لایپزیک معرفی می شوند و جوایز آثار برگزیده در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اهدا می شود. نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر سال از اهدای این جایزه حمایت می کند. 

چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا در کشور ایتالیا از تاریخ 19 تا 22 مارس (29 اسفند 90 تا 3 فروردین 1391) در فضایی بیش از 20 هزار متر مربع با حضور 1200 نمایش دهنده از 66 کشور جهان برپا می شود. این نمایشگاه مهمترین رویداد بین المللی در زمینه چاپ و نشر و کتاب کودک و نوجوان است که با حضور نویسندگان ، تصویرگران ، آژانس های ادبی ، صاحبان حق نشر آثار، کتابفروشان و توزیع کنندگان برگزار می شود. قرار است 600 خبرنگار از 70 کشور جهان به مخابره خبر از این نمایشگاه بپردازند. امسال کشور پرتغال میهمان این نمایشگاه است که این فرصتی استثنایی برای نویسندگان و تصویرگران پرتغالی برای معرفی خود و آثارشان و نیز ارایه ادبیات کشورشان به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها