سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
مجموعه «تاريخ هخامنشيان» به جلد دهم رسيد

مدير انتشارات توس از انتشار جلد دهم مجموعه «تاريخ هخامنشيان» با عنوان «تاريخ شاهنشاهي ايران از كوروش تا اسكندر» خبر داد و گفت: اين مجلد به دليل حجم بالاي مطالب در دو بخش (2 جلدي) ارايه مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ كتاب تاريخ هخامنشيان به كوشش «هلن سانسيسي وردن بورخ» و «آميلي كورت» در دانشگاه خرونينگن هلند، به نگارش درآمده و مرتضي ثاقب‌فر همه مجلدها را به فارسي برگردان كرده است، اين مجموعه‌ها مسايل و ناگشوده‌هاي تاريخ هخامنشيان را تحليل كرده و مي‌توان گفت كه نوشتارهاي آن كاملا تخصصي و كارشناسانه است.

تاريخ هخامنشيان، مجموعه‌‌اي ١٤ جلدي است كه برگردان ٩ جلدش پايان يافته و از پنج جلد برجاي مانده، جلد دهم آن تا پايان سال جاري منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به تاريخ هخامنشيان قرار مي‌گيرد.

محسن باقرزاده گفت: جلد دهم از اين مجموعه عناوين بسياري را دربردارد و 1400 صفحه را شامل مي‌شود كه به دليل حجم بالاي مطالب، آن را در دو مجلد 700 تا 750 صفحه‌اي ارايه خواهيم كرد.

وي افزود: پس از چاپ مجموعه كتاب‌هاي «يونانيان و بربرها»، مجموعه «تاريخ هخامنشيان» جامع‌ترين و كامل‌ترين منبع درباه اين دوره تاريخي است و اطلاعات ارزشمندي را به پژوهشگران و محققان تاريخ ارايه مي‌دهد.

مرتضي ثاقب‌فر، مترجم مجموعه كتاب‌هاي «تاريخ هخامنشيان»، کتاب‌هايي نظير «شاهنامه فردوسي و فلسفه تاريخ» و «بن‌بست‌هاي جامعه‌شناسي» از آثار تأليفي و کتاب‌هاي جامعه‌شناسي معاصر آلمان، «فرهنگ و دموکراسي»، «ايران باستان»، «ايدئولوژي‌هاي مدرن سياسي»، «هخامنشيان»، «جهان باستان»،«ديباچه‌اي بر جامعه‌شناسي» و «مجموعه 15 جلدي يونانيان و بربرها» را به فارسي برگردان كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها