پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
فوايد خوردن «نان کامل، نان سبوس‌دار»

چاپ نخست کتاب «نان کامل، نان سبوس‌دار(نان گندم و جو با فیبر و سبوس)» تالیف دکتر محمد دریایی از سوی انتشارات سبحان نور منتشر و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این اثر، اهمیت استفاده از نان سبوس‌دار را که نقش فوق‌العاده‌ای در سلامتی انسان‌ها ایفا می‌کند، مورد پژوهش و تحقیق کارشناسي خود قرار داده است.

کتاب «نان کامل، نان سبوس‌دار» نقش سبوس را برای پیشگیری از بیشتر بیماری‌ها و اختلالات گوارشي، قلبی ـ عروقی، یبوست، هموروئید و پاکسازی کولون، یادآوری و مخاطب را به مصرف نان گندم و جو سبوس‌دار که در آن فیبرهای گیاهی و سلولز وجود دارد، تشویق می‌کند.

براساس مطالب كتاب، «تمام منابع تغذیه در طب‌های یاد شده، بر نان کامل یعنی نانی که حاوی فیبر و سبوس است، توصیه و تاکید داشته و دارند. امروزه بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری، در لایه و پوسته‌های بیرونی حبوبات، به ویژه گندم و جو نهفته است. مواد شفابخشی به نام «فیبر» (در سبوس گندم و الیاف گیاهی سایر گیاهان)، پس از هضم مواد غذایی، از آنها آزاد شده، به کبد کمک می‌کند که با توانایی بیشتری کلسترول مضر و مواد زیانمند را دفع کند، گویی نقش فیبر، به عنوان عامل لایروبی و پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ است. به علاوه، عامل محرک ایجاد حرکات دودی روده‌ها (پریستالتیسم) بوده که مواد دفعی را به جلو می‌راند که مجموع این ویژگی‌ها، اهمیت مواد فیبری و الیاف گیاهی در پیشگیری از یبوست و عوارض ناشی از آن را دو چندان می‌کند.»

كتاب حاضر، نقش کلیدی نان سبوس‌دار در تضمین سلامت فراگیر را انکارناپذیر دانسته، اعلام مي‌دارد كه اگر ضروری‌ترین ارکان سلامت که نان کامل است اصلاح و تامین شود، بسیاری از اختلالات و بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان، پارکینسون، ام اس، آلزایمر و ده‌ها بیماری دیگر، پیشگیری و حتی درمان می‌شوند. 

كتاب حاضر در 12 فصل سامان یافته است. نان سبوس‌دار گندم و جو، گندم و فرآورده‌های آن، قداست گندم در فرهنگ و سنت غذایی ایرانی‌ها، نان سبوس‌دار در احادیث و روایات اسلامی، بهترین نان، اعترافات غربی‌ها به ارزش نان سبوس‌دار، نقش ریزمغذی‌ها در بهبود ارزش تغذیه‌ای نان، نقش نان در تغذیه انسان به مثابه یک ضرورت حیاتی، فن‌آوری کیفیت پخت نان، نان در فرهنگ عمومی، انواع نان فانتزی، خلاصه و جمع‌بندی، عناوين فصول دوازدهگانه اين اثرند.

چاپ نخست کتاب «نان کامل، نان سبوس‌دار (نان گندم و جو با فیبر و سبوس)» با شمارگان 3000 نسخه، 352 صفحه و به بهای 70000 ریال راهی بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها