سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
بررسي «نقد نوین در حوزه شعر» در فرهنسگرای ارسباران

کتاب «نقد نوین در حوزه‌ شعر» اثر پروین سلاجقه سه‌شنبه (18 بهمن) در نشست باشگاه کتاب تهران فرهنگسرای ارسباران با حضور حسین پاینده و مدیا کاشیگر نقد و بررسی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نقد نوین در حوزه شعر» اثر پروین سلاجقه و دربرگیرنده 11 مقاله درباره نقد شعر کهن و معاصر است.

در بخش «نقد شعر کهن» پنج مقاله و در بخش «نقد شعر معاصر»، 6 مقاله در این کتاب دیده می‌شود. «پدیدارشناسی «زمان» در شعر حافظ»، «تحلیل و بازخوانی فرمالیستی و ساختارگرایانه دو غزل از حافظ»، «نقد نشانه‌شناختی، ساختاری و تاویلی شعر «شاسوسا» از سهراب سپهری»، «تحلیل کارکرد شاعرانه گزاره‌ها در شعر فروغ فرخ‌زاد» و  «نقد کهن‌الگویی دو منظومه فولکلوریک از احمد شاملو»  عنوان برخی از مقاله‌های این کتاب هستند.

در نشست نقد و بررسی این کتاب حسین پاینده و مدیا کاشیگر حضور دارند. پروین سلاجقه متولد 1 اردیبهشت 1340 در كرمان است.

از جمله آثار او می‌توان به كتاب‌های «امیرزاده‌ كاشی‌ها» (نقد اشعار شاملو)، «از این باغ شرقی» (نظریه‌های نقد شعر كودک و نوجوان)، «صدای خط خوردن مشق» (بررسی ساختار و تاویل آثار هوشنگ مرادی كرمانی)، «در آمدی بر زیبایی‌شناسی شعر» (در زمینه معانی و بیان)، «قصه تالاب» (داستان برای كودكان و نوجوانان)، «بنفشه كوچولو» داستان برای كودكان و نوجوانان و «دنیای قشنگ پوپو» (داستان برای كودكان و نوجوانان) اشاره کرد.

«نقد نوین در حوزه شعر» (مجموعه مقالات) در 324 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و با قیمت هفت‌هزار و 900 تومان سال گذشته از سوی نشر مروارید منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نشست نقد و بررسی کتاب «نقد نوین در حوزه‌ شعر» سه‌شنبه (18 بهمن) از ساعت 17 در باشگاه کتاب تهران فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان ارسباران (جلفای سابق) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط