جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۲
تاريخ تحليلي اسلام به قلم سيدجعفر شهيدي به چاپ مجدد رسيد

كتاب تاريخ تحليلي اسلام به قلم سيدجعفر شهيدي با افزوده شدن مطالب جديد به همت شركت انتشارات علمي و فرهنگي منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تاريخ تحليلي اسلام به قلم دكتر شهيدي نخستين بار در سال 1362 توسط مركز نشر دانشگاهي انتشار يافت و چندين بار تجديد چاپ شد. در سال‌هاي اخير نيز شهيدي تحليل تاريخ اسلام را ادامه داده و به بررسي سقوط امويان و به قدرت رسيدن عباسيان تا نيمه نخست سده چهارم پرداخته است.

چاپ جديد تاريخ تحليلي اسلام كه با همكاري شركت انتشارات علمي و فرهنگي و مركز نشر دانشگاهي منتشر شده ، به موقعيت جغرافيايي عربستان و اوضاع اجتماعي - سياسي آن پيش از اسلام، ظهور اسلام، آغاز درگيري‌ها، خلافت پس از پيامبر (ص)، حوزه اسلامي پس از شهادت حضرت علي‌ (ع)، امويان، مروانيان و سقوط امويان و به قدرت رسيدن عباسيان مي‌پردازد.

سيدجعفري شهيدي درباره چگونگي شكل‌گيري اين كتاب در مقدمه آورده است: سال‌ها پيش كتابي مختصر در تاريخ اسلام نوشتم تا علاقه‌مندان به اين فن، خاصه دانشجويان را راهنمايي باشد. آنچه در آن كتاب فراهم آمد تحليل حادثه‌هايي بود كه از زمان مبعوث شدن رسول اكرم(ص) تا پايان حكومت امويان پديد آمد، از آن پس تتبع و بحث ادامه يافت تا به سالياني چند پس از سده سوم (عصر نخستين دولت عباسيان) كشيد.

در يادداشت پشت جلد «تاريخ تحليلي اسلام» سيدجعفر شهيدي مي‌خوانيم: آنچه در اين مجموعه فراهم آمده، تنها گزارشي از آنچه رخ داده نيست، در حد توانايي كوشش شده است تا آشكار شود آنچه رخ داد، چرا رخ‌ داد و پيامد آن چه بود.

چاپ سوم «تاريخ تحليلي اسلام» با شمارگان 5000 نسخه و بهاي 50 هزار ريال بز پيشخوان كتابفروشي‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها