یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸

موزه تاریخی آلمان واقع در شهر برلین به مناسبت فرا رسیدن سیصدمین سال تولد فریدریش دوم یا فریدریش کبیر اقدام به رونمایی کتاب «فریدریش کبیر و متحد الشکل کردن ارتش پادشاهی پروس از 1740 تا 1786» می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، این کتاب که در برگیرنده 1500 تصویر رنگی است، نوشته «دانیل هوراس» و همراه با مقالاتی تاریخی از «یودیت سیمر» و «الیزابت بوکس برگر» مشتمل بر دو جلد و افزون بر 824 صفحه، به دو زبان آلمانی و انگلیسی توسط انتشارات میلیتاریا منتشر شده است. 

به گفته «دانیل هوراس» در این کتاب مفصل یکی از ارزشمندترین مجموعه های موجود در موزه تاریخی آلمان به نمایش گذاشته می شود. امروز از هیچ یک از دیگر ارتش های اروپایی حتی در دورترین نقاط چنین مجموعه مشابهی وجود ندارد. 

فریدریش کبیر در 24 ژانویه 1712 در برلین متولد شد و 17 اوت 1786 در پوتسدام درگذشت. او که از سال 1740 تا 1786 پادشاه پروس بود، به لحاظ نظامی نیز بسیار موفق بود و ارتشی با جلال و شکوه داشت. موضوع این کتاب لباس های متحد شکل یا همان یونیفرم ارتش فریدریش کبیر است که با انتشار آن برای نخستین بار 200 قطعه از مجموعه مربوط به آن که در موزه تاریخی آلمان نگهداری می شود ، در قالب عکس های رنگی درجه یک و توام با جزییات و تفسیر به تصویر کشیده شده است. 

در حدود 1500 عکس موجود در این کتاب نشان دهنده بخش های مختلف از یونیفرمی است که سربازان در ارتش فریدریش کبیر از آن استفاده می کرده اند. همچنین در کنار این تصاویر یونیفرم هایی که شخص فریدریش کبیر آن ها را به تن می کرد نیز در برابر دیدگان مخاطب قرار داده می شود. این کتاب اثری جامع است که پژوهش در مورد ارتش فریدریش کبیر را امکان پذیر می کند و یک اثر استاندارد برای همه در زمینه تاریخچه ارتش ، تاریخ فرهنگ و آثار دستی هنری در دوران این زمامدار بزرگ اروپایی است. 

«دانیل هوراس» مورخ آلمانی متولد سال 1960 است. او از سال 2006 تا کنون با موزه تاریخی آلمان در برلین همکاری می کند و تا کنون کتاب های زیادی را در زمینه تاریخچه ارتش در قرن 18 به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها