چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
اسامی‌ برگزیدگان‌ فراخوان کتاب «شاعران ‌امـروز» اعلام شد

همزمان با اعلام نتایج از سوی تیم داوری کتاب «شاعران‌امـروز»، اشعار 42 شاعر برای انتشار در جلد نخست از این مجموعه انتخاب شد. این کتاب از سوی انتشارات سرزمین اهورایی و با هدف معرفی شاعران پارسی‌زبان معاصر منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات سرزمین اهـورایی، مجید ضـرغامی، صاحب امتیاز و مدیر مسوول این انتشارات گفت: پس از انجام داوری‌ها، مشخص شدن مجموع امتیاز هر اثر و در نظر گرفتن حدنصاب امتیاز اشعار، 42 شاعر امتیاز لازم برای درج شعر در جلد نخست کتاب «شاعران امـروز» را کسب کرده‌اند.

اسامی این شاعران به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
آرش نصرت‌اللهی، آزاده بشارتی، آزاده‌ فراهانی، ابوالفضل کمالی، ابوالفضل نظری، احمد بیرانوند، اعظم خواجه‌اُف (‌‌تاجیکستان)، اعظم کمالی، امید بلاغتی، امیرحسین نیکزاد، پروانه ستاری، پویا عزیزی، حسین بهشتی، حکیم علی‌پور (افغانستان)، رضا اسدی (افغانستان)، زری شاه‌‌حسینی، شادی هادی‌نژاد، شهرام شهیدی، عفت کیمیائی، علی سلیمانی، فاطمه سلیمانی، فاطمه روشن (افغانستان)، فرحناز پناه، کیانا برومند جاوید، لیلا جوینده، مبین اعرابی، مجتبی شفیعی، محمد آشور، محمدرضا جعفری، مریم رحمانی، مسلم رحمتی، منیره حسینی، منیژه پرورش، مهدی عباسی زهان، مهری جعفری، مهناز بدیهیان، میثم ریاحی، میثم مهرنیا، نرگس عظیمی، وحید بکتاش (افغانستان)، هادی هزاره (افغانستان) و هاوری کریمی (بحرین)

ضرغامی درباره‌ نحوه امتیازدهی و انتخاب اشعار توضیح داد: طبق برنامه‌ قبلی هر داور برای هر شعر امتیازی از یک تا 100 در نظر گرفته و امتیاز نهایی هر شعر، مجموع امتیاز تمام داوران است. اشعار، بدون نام شاعر و با شماره و حروف مشخصه به دست داوران رسیده و به همان طریق امتیازدهی شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از اشعار امتیازهای اولیه را دریافت نکرده و بعضی دیگر مجموع امتیازهایشان به حدنصاب نرسیده است. بعضی از شاعران با چند شعر و بعضی تنها با یک شعر و یا یک شعر کوتاه امتیاز لازم را کسب کرده‌اند و برخی هم تنها با یک یا دو شعر در این فراخوان شرکت کرده‌اند، که هر دو شعرشان امتیاز لازم برای نشر در کتاب را دریافت کرده ‌است.

مدیر مسوول انتشارات سرزمین اهورایی افزود: پگاه احمدی، بهزاد خواجات، شمس‌ آقاجانی، علیرضا‌ بهنام و محمد آزرم داوری‌ها را انجام داده‌اند.

وی درباره نحوه‌ اجرای این طرح و مسایل جانبی آن توضیح داد: طرح این فراخوان ایده‌ای قدیمی است و هدف آن شناخت و معرفی شاعران امروز پارسی‌زبان است. امیدوارم این طرح به زودی مراحل فنی و نشر را پشت سر بگذارد و حد‌اکثر تا نمایشگاه کتاب سال 1391 وارد بازار کتاب شود.

آثار برای انتشار در جلد نخست کتاب «شاعران امـروز» از آثار شاعران پارسی‌زبان مقیم ایران در شهرهای تهران، اهواز، زنجان، خرم‌آباد، رشت، اسلام‌شهر، خراسان، گلستان، بجنورد، لاهیجان، بندرگز، برازجان، کرج، مشهد و کرمانشاه و شاعران پارسی‌زبان ایرانی مقیم کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلیس، بلژیک، مالزی و هند چند شاعر پارسی‌زبان غیر ایرانی از افغانستان، تاجیکستان و بحرین انتخاب شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط