دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
«يك اسم و چند قصه» به چاپ رسيد

انتشارات چكه و شهر قلم براي اين‌كه الگويي براي قصه‌نويسي در اختيار كودكان قرار دهند مجموعه كتاب‌هايي با عنوان «يك اسم و چند قصه» را منتشر كرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در هر يك از كتاب‌هاي «يك اسم و چند قصه» 10 قصه با يك موضوع در كنار هم قرار گرفته‌اند. اين قصه‌ها با مشاركت نويسندگان مختلف و به صورت بداهه و ساده نوشته شده‌اند. 

از جمله اين‌كتاب‌ها، كتابي با موضوع درخت است كه نويسندگاني چون لاله جعفري، فروزنده خداجو، طاهره خردور، مجيد راستي، محمدرضا شمس، سوسن طاقديس، شكوه قاسم‌نيا، ناصر كشاورز، مهري ماهوتي و افسانه موسوي‌گرمارودي در نگارش آن همكاري كرده‌اند.

داستان‌هاي اين كتاب‌ها توسط نويسندگان در جمع كودكان نيز خوانده شده است و كودكان از آن‌ها استقبال كرده‌اند. مخاطبان اين كتاب‌ها پس از مطالعه آن‌ها مي‌توانند درباره‌ هر يك از موضوعات كتاب‌هاي «يك اسم و چندقصه» داستان بنويسند و آن را براي انتشارات شهرقلم ارسال كنند.

در ابتداي اين كتاب از كودكان خواسته شده داستان‌هاي خود را به نشاني الكترونيكي 1000ghesseh@shghalam.com يا نشاني تهران صندوق پستي 1691-13145 ارسال كنند تا داستان‌هاي برگزيده كودكان نيز در يك كتاب منتشر شود.

يكي از داستان‌هاي اين كتاب با عنوان «درختي كه كلاغ نداشت» در ادامه مي‌آيد:«يك درخت بود كه كلاغ نداشت. رفت دنبال كلاغ. رسيد به كوه. گفت: «كوه، كوه! كلاغ داري به من بدهي؟»
كوه گفت: «نه ندارم. پلنگ دارم. پلنگ مي‌خواهي به تو بدهم؟»
درخت گفت: «نه نمي‌خواهم.»
رفت پيش پلنگ، پرسيد: «پلنگ، پلنگ! كلاغ داري به من بدهي؟»
پلنگ گفت: «نه ندارم. ماه دارم. ماه مي‌خواهي به تو بدهم؟»
درخت گفت: «نه نمي‌خواهم.» و رفت پيش ماه، پرسيد: «ماه، ماه! كلاغ داري به من بدهي؟»
ماه گفت: «نه ندارم. ستاره دارم. ستاره مي‌خواهي به تو بدهم؟»
درخت گفت: «نه نمي‌خواهم.» و رفت پيش ستاره، پرسيد: «ستاره، ستاره! كلاغ داري به من بدهي؟»
ستاره داشت موهاي شب را شانه مي‌زد. يك كلاغ روي موهاي شب خوابده بود. ستاره گفت: «دارم، دارم. يكي دارم.»
بعد آرام كلاغ را برداشت و به درخت داد.
درخت خوشحال شد. يك لانه براي كلاغ درست كرد. او را توي لانه گذاشت. كلاغ توي خواب قار قار خنديد.»

كتاب «درخت» با تصويرگري مجتبي عصياني از سوي انتشارات چكه و شهر قلم در شمارگان 3000 نسخه، 32 صفحه و به بهاي 40000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها