شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
«رسانه‌ها و رهنمودهاي اخلاقي علما و بزرگان» كتاب شد

چاپ نخست کتاب «رسانه‌ها و رهنمودهاي اخلاقي علما و بزرگان» تاليف فاطمه عسگري از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر و روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب، توصيه و مواعظ اخلاقي علماي دين را براي بهره بردن از حكمت‌هاي آموزنده آنان ارايه كرده است و شامل دستورالعمل‌هاي اخلاقي عالمان رباني و عارفاني پروا پيشه براي پيشگيري از گناهان مي‌شود.

مولف در بخشي از پيشگفتار كتاب حاضر درباره اهداف و مقصد اين اثر مي‌نويسد: «مقصد اصلي در پرداختن به رهنمودهاي عالمان و بزرگان، بالا بردن سطح آگاهي نيست. بلكه هدف، ايجاد تحول عميق در رفتارها، معنا بخشيدن به زندگي و حركت به سوي مقصد آفرينش است. آنچه در اين عرصه، اصل و اساس به شمار مي‌آيد، تلاش براي انسان شدن، آراسته شدن به اخلاق الهي و گام نهادن به ساحل اطمينان بخش ذكر و ياد خداوند است. اميد است اين گام كوچك، در برآوردن آنچه نياز اصلي جامعه و حقيقت طلب ماست، موثر افتد و دل‌هاي نوراني را در افروختن فروغ ايمان و انجام دادن عمل صالح و رسيدن به مقصد نهايي آفرينش، يعني "انسان كامل شدن" مدد رساند.
اينك گلچيني از رهنمودهاي رسيده از برجسته‌ترين عالمان اخلاق و عرفان كه بر قله استادي ايستاده و سرآمد عصرها و سلسله عشاق و از مشاهير طريقت و بزرگان شريعت بوده و هستند، براي مخاطبان رسانه ملي فراهم آمده است. اين مطالب، گنجي پنهان، دانشي ژرف، مائده‌اي ملكوتي، بارقه‌اي تابناك و راهنما و بحري پر از گوهرهاي بهجت انگيز است كه بر فطرت و خاستگاه معنوي سالك تكيه دارد. پس اين توصيه‌هاي حكيمانه را براي رفع موانع و دل‌بستگي‌ها و برداشتن حجاب‌ها نگاشته‌اند. تا موجبات تربيت، تلقين و تصفيه سالك را فراهم كرده باشند؛ زيرا "المواعظ صقال النفوس وجلاء القلوب؛ پندها جان‌ها را جلا مي‌دهد و زنگار را از آن مي زدايد".»

نوشتار حاضر در پنج بخش، ساماندهي شده است. نويسنده در بخش نخست، نگاهي گذرا و فشرده به زندگي عالماني كه در اين نوشتار از آن‌ها نام برده شده، مي‌كند و در بخش دوم، ارتباط با خدا را در دو فصل بايدها و نبايدهاي ارتباطي بررسي كرده، سپس به ارتباط با خود از اين دو منظر پرداخته و در ادامه، به ارتباط با ديگران با همين سبك و سياق نظر كرده است. آن‌گاه دريچه‌اي به سوي كلمات قصار و زيرنويس مي‌گشايد تا زمينه بهره‌گيري از اين جمله‌هاي نغز و پرمعنا را براي اصحاب رسانه فراهم آورد.

چاپ نخست كتاب «رسانه و رهنمودهاي اخلاقي علما و بزرگان دين» با شمارگان 1500 نسخه، 247 صفحه و به بهاي 40000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها