شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
پژوهشی بر زندگی و آثار «ويليام باتلر ييتس» منتشر می‌شود

كامران احمدگلی و بهادر باقری در حال نگارش زندگی و آثار ویلیام باتلر ییتس، شاعر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی هستند. در این مجموعه كه بخشی از آن ترجمه و بخش دیگر تالیفی است، علاوه بر زندگینامه ییتس، برخی از اشعار او به همراه تحلیل این آثار گنجانده شده است.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، باتلر ییتس یكی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های ادبی قرن بیستم است. او در سال 1923 میلادی به عنوان نخستین ایرلندی توانست جایزه ادبی نوبل را از آنِ خود كند.

احمدگلی اين كتاب را نوعی پژوهش بر زندگی این شاعر ایرلندی دانست و گفت: در این مجموعه بخشی از زندگینامه نویسنده آورده شده و از سوی دیگر دفترهای شعر او بررسی می‌شوند.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌كه اشعار ییتس به دو بخش غنایی و حماسی قابل تقسیم هستند افزود: ما در این مجموعه بر اشعار غنایی او تمركز كرده‌ایم. وی 12 دفتر شعر دارد كه در این مجموعه بعد از آوردن مقدمه‌ای در ابتدای هر یک از آن‌ها برخی از اشعار هر دفتر را ترجمه كرده‌ایم و تفسیری هم بر آن شعر نوشته‌ایم. 

به گفته احمدگلی این كتاب كه هنوز در دست نگارش است احتمالا با عنوان «زندگی و آثار ویلیام باتلر ییتس» منتشر می‌شود و علاوه بر بخش‌هایی كه از آن‌ها یاد شد، ترجمه برخی از اشعار دیگر ییتس در بخش پایانی كتاب، بدون تحلیل، آورده می‌شود. به گفته احمدگلی  نگارش اين مجموعه تا پايان سال به پايان می‌رسد.

كامران احمدگلی مدرک دكترای خود را از دانشگاه بیرمنگام انگلستان دریافت كرده و هم‌اكنون در دانشگاه‌های تربیت معلم و علامه طباطبایی مشغول تدریس است. 

بهادر باقری استادیار زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تربیت معلم تهران است و تاكنون دو اثر از او با نام‌های «چون به چشمانت می‌‌نگرم» و «شهر بی‌شهرزاد» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط