چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
«جوجه‌ای كه می‌خواست فضانورد شود» سر از كتابفروشی‌ها درآورد

«جوجه‌اي كه مي‌خواست فضانورد شود» عنوان يكي از كتاب‌هاي مجموعه «مرغداني پرماجراست» كه براي كودكان دبستاني منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بچه‌ها در هر يك از كتاب‌هاي «مرغداني پرماجرا» در قالب يك داستان جديد با يكي از شخصيت‌هاي علمي يا ادبي جهان آشنا مي‌شوند. در كتاب «جوجه‌اي كه مي‌خواست فضانورد شود» بچه‌ها با گاليله آشنا مي‌شوند.

گاليله دانشمند معروفي بود كه در حدود 550 سال پيش در كشور ايتاليا به دنيا آمد. او  تلسكوپي ساخت و با آن، سطح ماه را مشاهده كرد. در آن زمان مردم عقيده داشتند كه زمين ثابت است و خورشيد و ماه دور آن مي‌چرخند. گاليله اين فكر را رد كرد و گفت كه زمين ثابت نيست و دور خورشيد مي‌چرخد.

در آن زمان با اين فكر و عقيده گاليله مخالفت كردند به طوري كه او براي اين‌كه كشته نشود گفت كه اشتباه كرده است ولي مدتي بعد ثابت شد كه اين نظريه درست بوده است.

داستان كتاب به علاقه‌مندي يكي از جوجه‌هاي مرغداني پرماجرا به ستاره‌ها و فضانوردي مي‌پردازد. «نوك دراز» از تخم درآمده بود، به فكر رفتن پيش ستاره‌ها بود، ولي يك جوجه خروس كجا و يك دنياي به اين بزرگي كجا؟! اما در خيال يك خروس كوچولوي شجاع، همه جور اتفاقي مي‌افتد!

نوك‌دراز با كمك فرفري كه بره‌اي كوچك است با گاليله آشنا مي‌شود و مي‌تواند از طريق تلسكوپ ستاره‌ها را نگاه كند. در اين داستان يك سياره از فضا به زمين مي‌آيد و مرغ‌هاي فضايي به زمين مي‌آيند تا چيزهايي از آن بردارند و در اين ميان نوك‌دراز با يكي از اين مرغ‌هاي فضايي دوست مي‌شود و او تكه‌اي از سياره‌ي زهره را به نوك‌دراز هديه مي‌دهد.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «... سبزك گفت: ما با خانم معلم‌مان، خيلي جاها رفته‌ايم. ستاره‌هاي زيادي هم ديده‌ايم، نوك‌دراز فرياد زد:‌ «تو از پيش ستاره‌ها مي‌آيي؟ حق با من بود! ستاره‌ها وجود دارند!» سيزك گفت: خب معلوم است! حالا اين چيزهاي خوشگل را نگاه كنيد. اين‌ها را از سياره‌هاي ديگر برداشته‌ام مي‌خواهيم آن‌ها را به مدرسه ببريم...»

«جوجه‌اي كه مي‌خواست فضانورد شود» كتابي از «كريستيان ژولي‌بوا» توسط سيدمحمدمهدي شجاعي به فارسي برگردان شده است.

نشر «چكه» و «شهر قلم» با خريد حق انتشار اين كتاب از ناشر فرانسوي آن را در شمارگان 3000 نسخه، 48 صفحه و به بهاي 28000 ريال منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها