یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
انتشار 125 عنوان كتاب دست اول برای كودكان و نوجوانان

سهم بخش كودك و نوجوان از كتاب‌هاي منتشر شده طي روزهاي دهم تا چهاردهم دي‌ماه، 315 عنوان است. 125 عنوان از اين كتاب‌ها چاپ نخست‌ هستند.

ايبنا نوجوان: گزارش آماري هفته از سوي بخش كتاب‌داري و اطلاع‌رساني «خانه‌ي كتاب» و بر اساس اطلاعات ثبت شده در بانك اطلاعات اين موسسه منتشر مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، از روز دهم تا چهاردهم دي‌ماه، 1934 عنوان كتاب در كشور منتشر شده كه 315 عنوان از آن‌ها در حوزه‌ي كودك و نوجوان است.

از اين ميان، 125 عنوان كتاب چاپ نخست‌ و 190 عنوان نيز بازچاپي هستند.
«انتشارات سليس» هم با 10 عنوان، بيش‌ترين كتاب‌هاي چاپ نخست را روانه‌ي بازار كتاب كرده است.

در ميان كتاب‌هاي كودك و نوجوان كه در اين فاصله‌ي زماني منتشر شده‌اند، 213 عنوان توسط نويسندگان ايراني تاليف و 102 عنوان نيز ترجمه شده‌اند.
بيش‌ترين كتاب‌هاي تاليفي با 6 عنوان از «مريم اسلامي» و بيش‌ترين كتاب‌هاي ترجمه هم با 10 عنوان، از «علي‌رضا منجمي» بوده‌اند.

گران‌ترين كتابي كه در بخش كودك و نوجوان منتشر شده است 17 هزار تومان قيمت دارد.
اين كتاب، جلدهاي 26 تا 30 دانش‌نامه‌ي «چرا و چگونه؟» است كه توسط «انتشارات قدياني» منتشر مي‌شود.
اين كتاب را «ارنست كونتسل» نوشته و «بهروز بيضايي محمدآبادي» ترجمه كرده است.

بيش‌ترين شمارگان كتاب در بخش كودك و نوجوان، نيز به كتابي از «نبي‌الله صادقيان» با نام «محيط‌زيست» تعلق دارد. اين كتاب را «انتشارات مدرسه» در شمارگان 30 هزار نسخه منتشر كرده است.

چهار عنوان نخست از مجموعه‌ي «در جست‌و‌جوي دلتورا» اثر «اميلي دورا» هم شاخص بيش‌ترين صفحه را در ميان كتاب‌هاي منتشر شده‌ در بخش كودك و نوجوان از آن خود كرده است.
اين مجموعه كه 680 صفحه دارد شامل كتاب‌هاي «جنگل‌هاي سکوت»، «درياچه‌ي اشک»، «شهر موش‌ها» و «شن‌هاي روان» است.

«قصه‌هاي من و بابام: باباي خوب من» هم كتابي است كه با 29 مرتبه انتشار، شاخص بيش‌ترين نوبت چاپ را به خود اختصاص داده است.
اين كتاب اثر «اريش اُزر» و ناشر آن «انتشارات فاطمي» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها